Facebook hirdetések
skálázási stratégiái
Ha van egy (vagy több) bizonyított ajánlatunk, már optimalizáltuk a weboldalunkat és már stabilan és profitábilisan tudunk hirdetéseket futtatni Facebook-on, akkor logikusan a következő lépés, hogy minél több profitot szeretnénk szerezni mindebből.
A profit növelésére 2 alapvető megoldásunk van: vagy tovább optimalizáljuk a hirdetéseinket fix napi költések mellett, vagy jelentősen megnöveljük a napi költésünket úgy, hogy közben minél közelebb maradjunk a korábban kialakult hirdetés megtérülésekhez (ezt nevezzük skálázásnak).
Míg az első lehetőségtől csupán 10-20%-os profit növekedést várhatunk el, addig az utóbbinál nagyságrendekkel meg tudjuk növelni a hasznunkat – abban az esetben, ha megfelelő módon csináljuk.
A következőkben különböző skálázási megoldásokról olvashattok, valamint arról, hogy milyen esetben melyiket érdemes alkalmazni.
V-skálázás
(Vertikális skálázás)
A vertikális skálázás a legegyszerűbb és legbiztonságosabb módja a Facebook hirdetéseid skálázásának, mivel csak kisebb mértékű költségkeret változtatásokat eszközlünk szigorú szabályok szerint, amelyek csak minimálisan befolyásolják kampányaink teljesítményeit.
Mindenképpen ezzel érdemes kezdened, ha korábban gondjaid voltak a skálázással, ha még nem sikerült profitábilisan skáláznod ezelőtt, vagy ha egyszerűen az a célod, hogy minél nagyobb profitot és stabilitást tudj elérni, miközben lassan növeled a hirdetésekre fordított napi költségkeretet.
A V-skálázás lényege, hogy egy adott kampánynak a költségkeretét napi szinten kell módosítani bizonyos szabályokat figyelembevéve:
- 1. Szabály: HA a CBO kampányod az elmúlt 3 napban folyamatosan jól teljesített (ez azt jelenti, hogy a CPA / ROAS / CPR (Cost per Results) a célként kitűzött határon, vagy az alatt van) - a mai napot nem beleértve.
- 2. Szabály: ÉS a kampány tegnapi teljesítménye is a céltartományon belül van (vagyis a tegnapi teljesítmény is jó volt, és a kampány teljesítménye nem mutat csökkenő tendenciát).
- 3. Szabály: Akkor a kampány meglévő költségkeretének a 20-30%-ával emeljük meg a kampány büdzséjét.
-
4. Szabály: A költségkeret változtatásokat mindig korán csináld meg (ideálisan reggel 8 és 10 óra között), hogy a nap további részében monitorozhasd az eredményeket.
Ha például este 6 órakor emelnél a költségkereten, akkor a Facebooknak csak 6 órája lenne arra, hogy kitalálja, hogy az extra 20-30%-nyi költségkeretet hogyan költse el. Ez pedig gyenge teljesítményhez vezetne, mivel a Facebook a nap hátralévő részében próbálná meg elkölteni az extra költségkeretet.
Ahogy a fenti ábrán is láthatod, bár nem ez a legagresszívabb skálázási megoldás, azonban ha naponta csak 20-20%-okkal növeled a költségkeretet, akkor is mindössze 4 nap leforgása alatt megduplázhatod egy kampány napi büdzséjét.
Ha viszont azt látod, hogy például a 2. büdzsé emelés után romlott a kampány teljesítménye, akkor még van lehetőséged orvosolni ezt a problémát – ezt természetesen megtehetnéd akkor is, ha a költségkeretet egy alkalommal emelted volna meg 100%-kal, viszont ekkor sokkal több pénzt égettél volna el feleslegesen.
Alacsony kockázat, magasabb kiszámíthatóság
Nem emelsz nagyon nagyokat a büdzsén, nem duplikálgatsz kampányokat
Ha kevesebb, mint 40%-kal változtatsz a költségkereten, akkor kevésbé lesz kihatással a büdzsé változtatás a teljesítményre
1. rész – Moderáltan, alacsony költségkeret emelés
2. rész (V-skálázáshoz kapcsolódik)
Scale testing – not a required step but it’s a step that builds confidence
– Occurs after profitability & stability achieved through 3-5 days of consistent results
– V-Scale at least twice within a week
– Combine with Punisher Method and Ads Sniper as required
– Pause bad performing ads, restarting the next day
– If all ad sets drop perdormance, drop budget 10%
– Stabilise and optimise after you’ve V-scale for a week
– If results are maintained, you’ve passed the Scale Testing mode and you can consider contunuing to scale these campaigns if there’s scope to do so
Turbó
V-skálázás
A Turbó V-skálázási módszer a V-skálázási metódus egyik fajtája, azonban ebben sokkal agresszívebben, gyorsabban és nagyobb léptékben változtatunk a kampányok költségkeretein.
Erre leginkább különleges promóciók esetében van szükség, mint például a Black Friday vagy a Valentin napi akciók során. Ilyenkor nem áll rendelkezésünkre több hét arra, hogy konzervatív módon 20-30%-onként emeljünk a költségkeretünkön, ekkor a célunk, hogy egy rövid időtartamon belül maximálni tudjuk az eladásokat.
FIGYELEM! Ezt a skálázási módszert minimum napi több százezer forintos költés mellett érdemes alkalmazni, különösen akkor, ha a vásárlóidnak nagyon magas az LTV-je és nem az a probléma, ha túlköltekezel, hanem inkább az, ha nem költesz eleget 1-1 promócióra.
A Turbó V-Skálázást akkor érdemes alkalmaznod, ha:
- A Hideg hirdetéseid legalább 7 napja stabilan és profitábilisan futnak (minimum heti 50 konverzió/hirdetéssorozat) és élettartamra vetítve legalább 200 konverzió tartozik minden hirdetéssorozathoz.
- Van egy minimum 1 millió fős stabil célközönséged (ugye nem lehet pár ezer fős célközönséggel skálázni).
- Van egy erős, konverzió optimalizált sales funnel-ed.
- Valamint vannak tartalék hirdetéseid (a skálázás során gyorsan kiégnek a hirdetések).
- A kampány meglévő költségkeretének az 50-500%-ával emeljük meg a kampány büdzséjét, akár egy napon belül többször is.
- A változtatásokat 6:00 és 12:00 között hajtsd végre - ugyanazon okokból kifolyólag, mint a V-skálázás során.
- Alkalmazz automatikus szabályokat az esetleges veszteségeid minimalizálása érdekében (erről bővebben kicsit lejjebb olvashatsz) .
- Ha 15:00-ig a hirdetéssorozatok alulteljesítenek (ROAS alacsonyabb / CPA magasabb, mint a cél) 10%-kal csökkentsd a CBO költségkeretet. Ha a változtatás utáni 2 órán belül nem áll helyre a ROAS és a CPA, akkor a költést csökkentsd le az eredeti szintre.
-
A következő nap reggelén nagy esély van arra - ha a költségkereted jelentősen magasabb, mint előző nap reggel - hogy reggel alul fognak teljesíteni a hirdetések (ez attól függ, hogy milyen agresszívan skáláztál előző nap).
Ekkor 2 lehetőséged van:
1. Hagyod a megemelt költségkeretet és vállalod a magasabb kockázatot a magasabb lehetséges haszon érdekében.
2. Automatikus szabályok segítségével visszaállítod a költségkeretet éjfélkor az előző nap kezdő büdzséjének a 120%-ára. Ekkor erről a költségkeretről indulsz az adott napon és a fenti szempontok alapján ugyanúgy emelheted (rossz teljesítmény esetén csökkentheted) a büdzsét, mint előző nap.
A Facebook Hirdetéskezelőn belül létrehozhatsz olyan szabályokat, amelyek automatikusan módosítják a kampányodat, hirdetéssorozatodat vagy hirdetésedet bizonyos előre felállított kritériumok alapján, illetve értesítést küldenek, ha a kampány, hirdetéssorozat vagy hirdetés megfelel a szabály feltételeinek.
A szabály folyamatosan, jellemzően 30 percenként fut, amíg ki nem kapcsolod.
Állítsd le a hirdetést, ha:
- Elköltötted a cél CPA-d 3x-osát hirdetés szinten, viszont nem jött az adott hirdetésből vásárlás ÉS a Cost per Initiate Checkout 25%-kal a cél fölött van.
- 14:00-ig: ha van legalább egy vásárlásod ÉS a CPA-d 3x-osát elköltötted ÉS a ROAS-od a cél ROAS 50%-a alatt van.
- 14:00-17:00: ha van legalább egy vásárlásod ÉS a CPA-d 3x-osát elköltötted ÉS a ROAS-od a cél ROAS 80%-a alatt van.
- 17:00-23:59: ha van legalább egy vásárlásod ÉS a CPA-d 3x-osát elköltötted ÉS a ROAS-od a cél ROAS alatt van.
MEGJEGYZÉS: Ha már beállítottad a szabályokat, attól még érdemes közelről követni az eseményeket (vagyis nem jó felfogás, hogyha beállítottad a szabályokat, akkor már nincsen semmi teendőd).
Könnyen lehet, hogy a Te vállalkozásod esetében például 17:00 után jönnek leginkább az eladások, ekkor pedig nem szabad ennyire agresszív leállítási szabályokat alkalmazni. A szabályok felállítása skálázás esetén egy kifejezetten haladó stratégia, ezért óvatosan kell használni, különben sok pénzt veszíthetsz, ráadásul nagyon gyorsan.
-
Fallout
– Drop budgets tha same day if performance dropped by 3pm
– Consider moving to original budget by end of the day
– Reset and V-Scale your budget the next morning (lower risk)
– Consider buyer intent when using this method
– V-Scale within the day (+rules)
H-skálázás - felosztásos
(Horizontális felosztásos skálázás)
A felosztásos H-skálázás lényege, hogy a jól működő célközönségeidet megvizsgálod, hogy mely alszegmensekben a legmagasabb a hirdetésmegtérülés. Az egyértelműen jobban teljesítő alszegmenseket pedig egy külön kampányba teszed bele, amelynek egy magasabb költségkeretet állítasz be. Ezzel megakadályozod, hogy a kevésbé jól teljesítő alszegmensek elvegyék a költést a legjobban teljesítő alszegmensektől.
Alszegmensnek számít:
- Életkor alapján például a 25-34, vagy a 35-44 éves korosztály.
- Nem szerint a nők vagy a férfiak.
- Régió szerint például Budapest, vagy Vas megye.
- …
Ez a módszer azok számára lehet hasznos, akik mérsékelni szeretnék a kockázatokat azáltal, hogy elosztják azt a különböző alszegmensek között. A célja, hogy kifejezetten profitábilis alszegmenseket találjunk.
Példa: ha a célközönséged a 25-54 éves korosztály, de a 25-34 éves korcsoport egyértelműen jobban teljesít, akkor:
- 1. LÉPÉS: A 25-34 éves korosztálynak hozz létre egy külön CBO kampányt.
- 2. LÉPÉS: A kampánynak állíts be egy költségkeretet (javasolt akkora büdzsé, mint amekkora az eredeti kampánynál volt beállítva).
- 3. LÉPÉS: Majd zárd ki a kiválasztott alszegmenst az eredeti kampányból, ezzel kiküszöbölve a célközönség átfedéseket (ha pedig az egyes korcsoportoknak külön-külön hirdetéssorozat volt létrehozva, akkor állítsd le az adott hirdetéssorozatot).
A kampányokat érdemes megvizsgálni Életkor, Nem, Régió (és Ország) szerinti bontásokban és amennyiben találunk egy kifejezetten profitábilis alszegmenst, akkor célszerű a fenti lépéseket követni.
Az Elhelyezés és az Eszköz szerint nem érdemes alszegmenseket létrehozni, mivel egy felhasználó egy napon belül általában több elhelyezésben (és esetleg többféle eszközről) is láthatja a hirdetéseinket. A szétválasztással ebben az esetben inkább ártanánk a hirdetéseink teljesítményének, mintsem javítanánk rajta.
Ezt a skálázási módszert inkább a magyarnál nagyobb piacokon érdemes használni, mivel Magyarországon mindössze körülbelül 6 millió Facebook felhasználónak hirdethetünk, és ha egy szűkebb célközönséget tovább szűkítünk, akkor olyan kis célközönséget kapunk, amely mérete miatt nem alkalmas a skálázásra.
MEGJEGYZÉS: Ez a módszer a 2019 előtti időszakhoz képest 2020 óta kevésbé eredményes, különösen azért, mert instabilitást okozhat a már jól teljesítő kampányoknál.
Lényeg: megfogod azokat a célközönségeket amelyek működnek és separate those out into different campaigns and adsets and give them separate budget
– Unique segments
– Age, Gender
– Country, Region
– Placement, Device
– Angles / DCO – a splitelés után tudsz Angle-ket tesztelni ha az új kampányban duplikált pl 3 adset-ed van
– Stability vs Scale
– Auction overlap
Példa: Megvizsgáljuk egy magas költésű kampányunk teljesítményét a különböző korcsoportokban és látjuk, hogy a 25-34 éves korosztály különösen jól teljesít, míg a többi jelentősen le van maradva ettől.
a különböző korcsoportok különböző típusú kreatívokra reagálnak jól – ekkor szétszedjük a korcsoportokat különböző hirdetéssorozatokba
H-skálázás - duplikálás
(Horizontális duplikálás skálázás)
If you favor faster growth at the risk of lower stabiliy, use this method
This strategy is based on copying winning audiences/campaigns whilst setting higher budgets as a way of scaling more aggressively.
This has a high risk level because you’re impacting your good performing campaigns and you could potentially build in audience and auction overlap by duplicating strong campaigns.
Már nem annyira jó stratégia, mert ha egy új hirdetéssorozatot hozunk létre (vagy egy régit duplikálunk), akkor az a hirdetéssorozat visszakerül tanulási fáziba – kvázi 0 historikus adata van, ami alapján tudna optimalizálni
M-skálázás
(Manual Bid skálázás)
FIGYELEM: ezt a skálázási módszert csak kifejezetten haladó Facebook hirdetőknek ajánljuk, mivel a metódus megértéséhez a Hirdetéskezelőnek és a Facebook algoritmusának teljeskörű ismerete, valamint egy kifejezetten magas hirdetési büdzsé megléte szükséges.
Kampány szintű költségkeret optimalizálás esetén ki kell választanunk, hogy milyen stratégia szerint szeretnénk részt venni a hirdetések megjelenítéséért folyó aukciók során. A Facebook alapbeállításaként a LEGKISEBB KÖLTSÉG automatikus licitálási stratégia van megadva, azonban skálázás esetén ezt érdemes lehet megváltoztatni.
A licitálási
stratégiákról
Alapvetően 2 féle licitálási stratégia érhető el jelenleg a Facebook hirdetések során: az automatikus licitálási stratégia, amikor a Facebook dönti el, hogy az egyes aukciókon mekkora összeggel licitál, valamint a manuális licitálási stratégia, amikor (különböző módokon) mi magunk állíthatjuk be a licitálás összegét.
Ezekről a fogalmakról lentebb bővebben is olvashatsz.
Automatikus licitálási stratégia: Az automatikus licitálás során a Facebook algoritmusa azon dolgozik, hogy megtalálja a lehető legalacsonyabb licitálási költséget azokra a felhasználókra, akik az általunk kívánt konverziót a legmagasabb eséllyel fogják végrehajtani.
Az automatikus licitálás előnye, hogy ennek alkalmazásával tudjuk maximalizálni a kampányok költségkeretét, miközben a Facebook algoritmusa azon dolgozik, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el az adott költségkeretből.
Mivel az automatikus licitálás a legbiztonságosabb stratégia, ezért ezt abban az esetben érdemes alkalmazni, ha még csak most kezdesz el ismerkedni a Facebook hirdetések világával.
Manuális licitálási stratégia: A manuális licitálási stratégiák lehetővé teszik, hogy a licitálások során költségkontrollt állíts be a célként kitűzött konverzióval szemben, vagyis beállíthatod, hogy mennyit ér neked egy adott konverzió, mennyit vagy hajlandó fizetni érte.
Ekkor megváltozik annak a módja, ahogyan a Facebook felhasználja a beállított CBO költségkereted az aukciókon való licitálás során. Ezáltal versenyképesebbé válhatsz a versenytársaiddal szemben és jobb költséghatékonyságot eredményezhet a kampányaidnál.
Nézzünk egy példát arra, hogy miért érdemes használni a manuális licitálási stratégiát:
A verzió – automatikus licitálási stratégia: Egy 10 000 Ft eladási árú terméket hirdetünk Facebook-on egy Vásárlás konverzióra optimalizált kampányban, egy vásárlásért maximum 3000 Ft hirdetési költséget szeretnénk fizetni (azonban ezt nem állítottuk be, ezért nem is tudja a Facebook).
Mivel automatikus licitálási stratégiát alkalmazunk, ezért a Facebook minél alacsonyabb költségen szeretné elérni számunkra a vásárlás konverziót. Azonban emiatt „rossz minőségű” felhasználóknak mutatja meg a hirdetéseinket, ami alacsony CTR-t és konverziós arányt eredményez, emiatt pedig megnő a hirdetéseink CPM-je, így a CPC-je is.
Tehát végső soron azért növekedtek meg a hirdetéseink költségei, mert a hirdetéseink „rossz felhasználóknak” lettek megjelenítve, akik nem kattintottak és nem konvertáltak, amiből azt észlelte a Facebook, hogy nem megfelelő minőségű a hirdetésünk – ennek a „jutalma” lett a magas CPM.
B verzió – manuális licitálási stratégia: A látott eredmények alapján megváltoztatjuk a licitálási stratégiát automatikusról manuálisra és beállítjuk, hogy egy vásárlásért maximum 3000 Ft hirdetési költséget szeretnénk fizetni.
Ebben az esetben a Facebooknak nagyobb mozgástere van abból a szempontból, hogy mekkora összeget tud egy aukció során elkölteni – a magasabb licitálási összeg pedig jobb minőségű felhasználókat eredményez.
A jobb minőségű felhasználók gyakrabban kattintanak a hirdetésekre (magasabb CTR), nagyobb valószínűséggel vásárolnak (magasabb konverziós arány), így a Facebook jobb minőségűnek fogja észlelni a hirdetéseinket, amit alacsonyabb CPM-mel, így alacsonyabb CPC-vel is honorál.
M-Skálázás
bid cap alkalmazásával
A manuális licitálási stratégiák közül a Bid Cap stratégiát használjuk leggyakrabban. Bid Cap alkalmazásával beállíthatjuk, hogy az általunk elérni kívánt konverzióért MAXIMUM mekkora összeget vagyunk hajlandóak kifizetni, a Facebook ennél az összegnél többet nem fog ajánlani egy licitálás során sem.
Azonban a Facebook nem minden esetben a beállított összeggel fog licitálni, vagyis például, ha beállítjuk, hogy egy kattintásért maximum 120 Ft-ot szeretnénk fizetni és megnyerjük az aukciót egy másik hirdetővel szemben, aki 100 Ft-tal licitált, akkor csak 100 forintot kell kifizetnünk, annak ellenére, hogy mi akár 120 forintot is adtunk volna azért a kattintásért.
Így skálázz Bid Cap alkalmazásával:
Duplikáld le a legjobban teljesítő hirdetéssorozatod (célközönséged) egy új „Bid Cap teszt” kampányba CBO költségoptimalizálással.
Hozz létre 4 hirdetéssorozatot és állítsd be a Bid Cap-eket (lentebb illusztrálva) úgy, hogy az egyiknek a CPA-d 1x-ese legyen beállítva, a következőnek a CPA-d 2x-ese, a harmadiknak a CPA-d 3x-osa, a negyediknek pedig a CPA-d 4x-ese (dönthetsz úgy is, hogy kevesebb hirdetéssorozatot hozol létre, ekkor csökkennek a tesztelés költségei, azonban több időt fog igénybe venni).
Állítsd be a kampány költségkeretét.
Teljes CBO költségkeret = (BID 1 x 5) + (BID 2 x 5) + (BID 3 x 5) stb.
A példában 50 forintos CPA-val számoltunk az egyszerűség kedvéért, ebben az esetben a teljes büdzsé = (50 x 5) + (100 x 5) + (150 x 5) + (200 x 5) = 2 500 Ft.
Azért szükséges ekkora költségkeretet beállítani, mert csak így tudunk a hirdetéssorozatoknak elegendő költést biztosítani ahhoz, hogy eredményesen le tudjuk tesztelni a különböző Bid Cap-ek használatát.
Állíts be hirdetéssorozat szinten MINIMUM költési limitet, hogy a teszt kezdetekor mindegyik hirdetéssorozaton legyen elegendő költés – opcionálisan beállíthatsz MAXIMÁLIS költési limitet is, hogy elkerüld, hogy a teszt korai fázisában egy hirdetéssorozatra menjen a költés nagy része.
- MINIMUM büdzsé: CPA x 2
- MACIMUM büdzsé: CPA x 5 (opcionális)
- Ezeket a szabályokat a teszt indítását követő 3. nap után távolítsd el.
Használj hirdetéssorozatonként 2-4 hirdetést (ne DCO-t, hanem normál hirdetéseket).
Hirdetéseidet az alábbi szabályok alapján kell kezelned:
Szabályok alacsonyabb kockázat mellett:
Állítsd le azokat a hirdetéseket,
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 2x-esét költötték el, de nem hoztak konverziót
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 4x-esét költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.5x-ese
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 6x-osát költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.25x-ese
Szabályok magasabb kockázat mellett:
Ebben az esetben többet költünk el a tesztelésre, azonban mivel többet költünk el, így több adatot tudunk biztosítani a Facebooknak, ami megnöveli annak az esélyét, hogy a célközönségünkön belül találunk egy olyan Bid Cap mértéket, amelyen kifejezetten profitábilisan tudunk hirdetni.
Állítsd le azokat a hirdetéseket,
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 4x-esét költötték el, de nem hoztak konverziót
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 8x-osát költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.5x-ese
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 12x-esét költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.25x-ese
Hirdetéssorozataidat az alábbi szabályok alapján kell kezelned:
Szabályok alacsonyabb kockázat mellett:
Állítsd le azokat a hirdetéssorozatokat,
- amelyek hirdetéssorozat szinten legalább a cél CPA 5x-ösét költötték el, de nem hoztak konverziót
- amelyek hirdetéssorozat szinten legalább a cél CPA 5x-ösét költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.25x-ese
- amelyek hirdetéssorozat szinten legalább a cél CPA 10x-esét költötték el és a CPA a cél CPA fölött van
Szabályok magasabb kockázat mellett:
Ekkor ne állíts le egyetlen hirdetéssorozatot sem, hagyd, hogy csak a hirdetési szinten alkalmazott szabályok legyenek aktívak.
Ez lehetővé teszi, hogy minél több ideje legyen kikerülni az egyes hirdetéssorozatoknak a tanulási fázisból, – ezzel jobb eredményeket elérve – azonban ekkor nagyon oda kell figyelni arra, hogy hirdetés szinten minden szabály be legyen állítva.
A kampány elindítását követően még manuálisan ellenőrizd a fenti szabályokat, mert ekkor valószínűleg még több manuális változtatást is eszközölnöd kell.
- Ha bizonyos hirdetéseid rosszul teljesítenek (ezt a fenti szabályok alapján kell eldöntened), akkor állítsd le azokat, majd a következő nap indítsd őket újra. Ezt a kampány elindítását követő 3 napban csináld meg minden nap (vagyis 3 alkalommal), így gyorsan egyértelmű lesz, hogy melyik hirdetéssorozatban melyik hirdetések teljesítenek a legjobban.
- Általában azok a hirdetéssorozatok szoktak a legjobban teljesíteni, amelyeknél a CPA 2x-ese, valamint a CPA 3x-osa van beállítva Bid Cap-nek.
Ha csak 1 nyerő hirdetéssorozatod van, akkor a többi nyertes célközönségeiden is használd ezt a technikát.
Vagyis ha például az a hirdetéssorozat a nyerő, amelyiknél a CPA 3x-osa van megadva Bid Cap-ként, akkor a többi nyertes célközönségedből hozz létre egy újabb CBO kampányt, ahol szintén a CPA 3x-osa van megadva Bid Cap-ként.
A manuális licitálási stratégiák megértésében a lenti ábra lesz seítségedre.
Az ábra Y tengelyén a licitálási összeget láthatjuk, az X tengelyén pedig a Facebook felhasználók értékét. A Facebook minden felhasználóját értékeli az alapján, hogy az általunk elérni kívánt konverzió végrehajtására az adott felhasználó esetén mekkora esély van.
Az X tengelyen baloldalt azok a felhasználók vannak, akikhez a Facebook alacsonyabb értéket társított – ezeket a felhasználókat alacsonyabb (licitálási) összegért kaphatjuk meg. Ahogy haladunk az X tengelyen jobbra úgy nő a felhasználók értéke – ezzel együtt pedig nő az értük fizetendő összeg is.
A célunk, hogy megtaláljuk azt a licitálási összeget, amelynél számunkra megfelelő minőségű felhasználókat kapunk a Facebooktól olyan áron, amelyen még a hirdetéseink profitábilisan futnak.
Using manual bidding to override the auction for higher profit and scale
Manual bidding nagyobb stresszt okoz és sokkal jobban nyomon kell követned/dolgoznod a Hirdetéskezelőben
M-skálázás
(Manual Bid skálázás)
FIGYELEM: ezt a skálázási módszert csak kifejezetten haladó Facebook hirdetőknek ajánljuk, mivel a metódus megértéséhez a Hirdetéskezelőnek és a Facebook algoritmusának teljeskörű ismerete, valamint egy kifejezetten magas hirdetési büdzsé megléte szükséges.
Kampány szintű költségkeret optimalizálás esetén ki kell választanunk, hogy milyen stratégia szerint szeretnénk részt venni a hirdetések megjelenítéséért folyó aukciók során. A Facebook alapbeállításaként a LEGKISEBB KÖLTSÉG automatikus licitálási stratégia van megadva, azonban skálázás esetén ezt érdemes lehet megváltoztatni.
A licitálási
stratégiákról
Alapvetően 2 féle licitálási stratégia érhető el jelenleg a Facebook hirdetések során: az automatikus licitálási stratégia, amikor a Facebook dönti el, hogy az egyes aukciókon mekkora összeggel licitál, valamint a manuális licitálási stratégia, amikor (különböző módokon) mi magunk állíthatjuk be a licitálás összegét.
Ezekről a fogalmakról lentebb bővebben is olvashatsz.
Automatikus licitálási stratégia: Az automatikus licitálás során a Facebook algoritmusa azon dolgozik, hogy megtalálja a lehető legalacsonyabb licitálási költséget azokra a felhasználókra, akik az általunk kívánt konverziót a legmagasabb eséllyel fogják végrehajtani.
Az automatikus licitálás előnye, hogy ennek alkalmazásával tudjuk maximalizálni a kampányok költségkeretét, miközben a Facebook algoritmusa azon dolgozik, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el az adott költségkeretből.
Mivel az automatikus licitálás a legbiztonságosabb stratégia, ezért ezt abban az esetben érdemes alkalmazni, ha még csak most kezdesz el ismerkedni a Facebook hirdetések világával.
Manuális licitálási stratégia: A manuális licitálási stratégiák lehetővé teszik, hogy a licitálások során költségkontrollt állíts be a célként kitűzött konverzióval szemben, vagyis beállíthatod, hogy mennyit ér Neked egy adott konverzió, mennyit vagy hajlandó fizetni érte.
Ekkor megváltozik annak a módja, ahogyan a Facebook felhasználja a beállított CBO költségkeretedet az aukciókon való licitálás során. Ezáltal versenyképesebbé válhatsz a versenytársaiddal szemben és jobb költséghatékonyságot eredményezhet a kampányaidnál.
Nézzünk egy példát arra, hogy miért érdemes használni manuális licitálási stratégiát:
A verzió – automatikus licitálási stratégia: Egy 10.000 Ft eladási árú terméket hirdetünk Facebook-on egy Vásárlás konverzióra optimalizált kampányban, egy vásárlásért maximum 3.000 Ft hirdetési költséget szeretnénk fizetni (azonban ezt nem állítottuk be, ezért nem is tudja a Facebook).
Mivel automatikus licitálási stratégiát alkalmazunk, ezért a Facebook minél alacsonyabb költségen szeretné elérni számunkra a vásárlás konverziót. Azonban emiatt „rossz minőségű” felhasználóknak mutatja meg a hirdetéseinket, ami alacsony CTR-t és konverziós arányt eredményez, emiatt pedig megnő a hirdetéseink CPM-e, így a CPC-je is.
Tehát végső soron azért növekedtek meg a hirdetéseink költségei, mert a hirdetéseink „rossz felhasználóknak” lettek megjelenítve, akik nem kattintottak és nem konvertáltak, amiből azt észlelte a Facebook, hogy nem megfelelő minőségű a hirdetésünk – ennek a „jutalma” lett a magas CPM.
B verzió – manuális licitálási stratégia: A látott eredmények alapján megváltoztatjuk a licitálási stratégiát automatikusról manuálisra és beállítjuk, hogy egy vásárlásért maximum 3.000 Ft hirdetési költséget szeretnénk fizetni.
Ebben az esetben a Facebooknak nagyobb mozgástere van abból a szempontból, hogy mekkora összeget tud egy aukció során elkölteni – a magasabb licitálási összeg pedig jobb minőségű felhasználókat eredményez.
A jobb minőségű felhasználók gyakrabban kattintanak a hirdetésekre (magasabb CTR), nagyobb valószínűséggel vásárolnak (magasabb konverziós arány), így a Facebook jobb minőségűnek fogja észlelni a hirdetéseinket, amit alacsonyabb CPM-mel, így alacsonyabb CPC-vel is honorál.
M-Skálázás
bid cap alkalmazásával
A manuális licitálási stratégiák közül a Bid Cap stratégiát használjuk leggyakrabban. Bid Cap alkalmazásával beállíthatjuk, hogy az általunk elérni kívánt konverzióért MAXIMUM mekkora összeget vagyunk hajlandóak kifizetni, a Facebook ennél az összegnél többet nem fog ajánlani egy licitálás során sem.
Azonban a Facebook nem minden esetben a beállított összeggel fog licitálni, vagyis például ha beállítjuk, hogy egy kattintásért maximum 120 Ft-ot szeretnénk fizetni és megnyerjük az aukciót egy másik hirdetővel szemben, aki 100 Ft-tal licitált, akkor csak 100 forintot kell kifizetnünk, annak ellenére, hogy Mi akár 120 forintot is adtunk volna azért a kattintásért.
Így skálázz bid cap alkalmazásával:
1. LÉPÉS: Duplikáld le a legjobban teljesítő hirdetéssorozatod (célközönséged) egy új „Bid Cap teszt” kampányba CBO költségoptimalizálással.
2. LÉPÉS: Hozz létre 4 hirdetéssorozatot és állítsd be a Bid Cap-eket (lentebb illusztrálva) úgy, hogy az egyiknek a CPA-d 1x-ese legyen beállítva, a következőnek a CPA-d 2x-ese, a harmadiknak a CPA-d 3x-osa, a negyediknek pedig a CPA-d 4x-ese (dönthetsz úgy is, hogy kevesebb hirdetéssorozatot hozol létre, ekkor csökkennek a tesztelés költségei, azonban több időt fog igénybe venni).
3. LÉPÉS: Állítsd be a kampány költségkeretét.
Teljes CBO költségkeret = (BID 1 x 5) + (BID 2 x 5) + (BID 3 x 5) stb.
A példában 50 forintos CPA-val számoltunk az egyszerűség kedvéért, ebben az esetben a teljes büdzsé = (50 x 5) + (100 x 5) + (150 x 5) + (200 x 5) = 2 500 Ft.
Azért szükséges ekkora költségkeretet beállítani, mert csak így tudunk a hirdetéssorozatoknak elegendő költést biztosítani ahhoz, hogy eredményesen le tudjuk tesztelni a különböző Bid Cap-ek használatát.
4. LÉPÉS: Állíts be hirdetéssorozat szinten MINIMUM költési limitet, hogy a teszt kezdetekor mindegyik hirdetéssorozaton legyen elegendő költés – opcionálisan beállíthatsz MAXIMÁLIS költési limitet is, hogy elkerüld, hogy a teszt korai fázisában egy hirdetéssorozatra menjen a költés nagy része.
- MINIMUM büdzsé: CPA x 2
- MAXIMUM büdzsé: CPA x 5 (opcionális)
- Ezeket a szabályokat a teszt indítását követő 3. nap után távolítsd el.
5. LÉPÉS: Használj hirdetéssorozatonként 2-4 hirdetést (ne DCO-t, hanem normál hirdetéseket).
6. LÉPÉS: Hirdetéseidet az alábbi szabályok alapján kell kezelned:
Állítsd le azokat a hirdetéseket,
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 2x-esét költötték el, de nem hoztak konverziót
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 4x-esét költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.5x-ese
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 6x-osát költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.25x-ese
Ebben az esetben többet költünk el a tesztelésre, azonban mivel többet költünk el, így több adatot tudunk biztosítani a Facebooknak, ami megnöveli annak az esélyét, hogy a célközönségünkön belül találunk egy olyan Bid Cap mértéket, amelyen kifejezetten profitábilisan tudunk hirdetni.
Állítsd le azokat a hirdetéseket,
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 4x-esét költötték el, de nem hoztak konverziót
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 8x-osát költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.5x-ese
- amelyek hirdetés szinten legalább a cél CPA 12x-esét költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.25x-ese
7. LÉPÉS: Hirdetéssorozataidat az alábbi szabályok alapján kell kezelned:
Állítsd le azokat a hirdetéssorozatokat,
- amelyek hirdetéssorozat szinten legalább a cél CPA 5x-esét költötték el, de nem hoztak konverziót
- amelyek hirdetéssorozat szinten legalább a cél CPA 5x-esét költötték el és a CPA a cél CPA legalább 1.25x-ese
- amelyek hirdetéssorozat szinten legalább a cél CPA 10x-esét költötték el és a CPA a cél CPA fölött van
Ekkor ne állíts le egyetlen hirdetéssorozatot sem, hagyd, hogy csak a hirdetési szinten alkalmazott szavályok legyenek aktívak.
Ez lehetővé teszi, hogy minél több ideje legyen kikerülni az egyes hirdetéssorozatoknak a tanulási fázisból – ezzel jobb eredményeket elérve – azonban ekkor nagyon oda kell figyelni arra, hogy hirdetés szinten minden szabály be legyen állítva.
8. LÉPÉS: A kampány elindítását követően még manuálisan ellenőrizd a fenti szabályokat, mert ekkor valószínűleg még több manuális változtatást is eszközölnöd kell.
- Ha bizonyos hirdetéseid rosszul teljesítenek (ezt a fenti szabályok alapján kell eldöntened), akkor állítsd le azokat, majd a következő nap indítsd őket újra. Ezt a kampány elindítását követő 3 napban csináld meg minden nap (vagyis 3 alkalommal), így gyorsan egyértelmű lesz, hogy melyik hirdetéssorozatban melyik hirdetések teljesítenek a legjobban.
-
Általában azok a hirdetéssorozatok szoktak a legjobban teljesíteni, amelyeknél a CPA 2x-osa, valamint a CPA 3x-osa van beállítva Bid Cap-nek.
Ha csak 1 nyerő hirdetéssorozatod van, akkor a többi nyertes célközönségeiden is használd ezt a technikát.
Vagyis ha például az a hirdetéssorozat a nyerő, amelyiknél a CPA 3x-osa van megadva Bid Cap-ként, akkor a többi nyertes célközönségedből hozz létre egy újabb CBO kampányt, ahol szintén a CPA 3x-osa van megadva Bid Cap-ként.
A manuális licitálási stratégiák megértésében a lenti ábra lesz seítségedre.
Az ábra Y tengelyén a licitálási összeget láthatjuk, az X tengelyén pedig a Facebook felhasználók értékét. A Facebook minden felhasználóját értékeli az alapján, hogy az általunk elérni kívánt konverzió végrehajtására az adott felhasználó esetén mekkora esély van.
Az X tengelyen baloldalt azok a felhasználók vannak, akikhez a Facebook alacsonyabb értéket társított – ezeket a felhasználókat alacsonyabb (licitálási) összegért kaphatjuk meg. Ahogy haladunk az X tengelyen jobbra úgy nő a felhasználók értéke – ezzel együtt pedig nő az értük fizetendő összeg is.
A célunk, hogy megtaláljuk azt a licitálási összeget, amelynél számunkra megfelelő minőségű felhasználókat kapunk a Facebooktól olyan áron, amelyen még a hirdetéseink profitábilisan futnak.
Using manual bidding to override the auction for higher profit and scale
Manual bidding nagyobb stresszt okoz és sokkal jobban nyomon kell követned/dolgoznod a Hirdetéskezelőben