ügyfelek szerzése Google remarketing hirdetésekkel

Kevés vásárló ad fel rendelést azonnal, az első látogatáskor – ezért egy hirdetési stratégiának a nélkülözhetetlen része, hogy kidolgozzuk a látogatók visszahozását az oldalunkra. 

Ebben az anyagban a Google-n elérhető lehetőségeket vesszük át, a különböző megoldásokat és kampánytípusokat, amiket mindenkinek érdemes használni, aki aktívan hirdet online. 

Ha elkészíted ezeket, akkor valószínűleg azt fogod tapasztalni, hogy ezek a leginkább profitábilis hirdetéseid, és jelentős növekedést könyvelhetsz majd el az oldalad konverziós arányában is. 

Remarketing
lehetőségek

A fenti, bal oldali képen azt láthatjuk, hogy a YouTube keresőben is a videók felett személyre szabott hirdetések jelennek meg.

A bal oldali képen a W3Schools keresőjét látjuk. A keresési eredmények között, a hajtás feletti részen kizárólag hirdetéseket találunk, majd csak ezek után jönnek az oldalon belül találatok.

A felsorolt lehetőségek közül ebben a cikkben az általános és a dinamikus remarketing hirdetéseket fogjuk részletesebben megnézni.

Remarketing Tag létrehozása és hozzáadása az oldalhoz

Ahhoz, hogy a weboldalunk látogatóit Google hirdetésekkel újra meg tudjuk célozni, el kell helyeznünk a weboldalunkon egy tag-et, vagy más néven címkét. 

Ez a tag „megjelöli” az oldalunkra látogató felhasználókat a későbbi azonosítás és személyre szabott hirdetések megjelenítése céljából.

 

A tag néhány kattintással létrehozható a Google Ads vezérlőpultján. Az ESZKÖZÖK -> MEGOSZTOTT KÖNYVTÁR -> KÖZÖNSÉGKEZELŐ -> KÖZÖNSÉGFORRÁSOK menüben a CÍMKE BEÁLLÍTÁSA linkre kattintva lehet létrehozni a tag-et.

 

A beállítás során tulajdonképpen 1 dolgot kell eldönteni: Statikus vagy dinamikus remarketing hirdetések szeretnénk-e futtatni.

A beállításokat később ugyanitt meg lehet változtatni, ezért, ha most még nem tudod, hogy Neked pontosan milyen beállításokra van szükséged, akkor később visszatérhetsz és módosíthatod a tag-et. Ebben az esetben érdemes az „általános webhelylátogatási adatok gyűjtése” lehetőséggel kezdeni.

A tag elhelyezése a weboldalunkon az alábbi módokon történhet:

WordPress oldalakon egy bővítmény segítségével lehet a tag-et beilleszteni az oldalra. Ilyen bővítmény például a PixelYourSite.

Shopify esetén Sales Channel hozzáadásával vagy egy app használatával (pl Tracking for Google Ads) tudod összekötni az oldaladat a Google Ads-el

Unas webshop esetén a BEÁLLÍTÁSOK -> KÜLSŐ KAPCSOLATOK -> GOOGLE KAPCSOLATOK menüben.

Shoprenterben a BEÁLLÍTÁSOK -> SEO & ANALITIKA BEÁLLÍTÁSOK -> GOOGLE ADS menüben.

A tesztelés néhány perc alatt elvégezhető a Tag Assistant Legacy nevű Google Chrome bővítménnyel. A bővítmény megmutatja, hogy hány tag van elhelyezve az oldalon, illetve helytelen működés esetén javaslatokat ad a hiba elhárítására.

Remarketing hirdetés létrehozása

Ahhoz, hogy létre tudjunk hozni egy statikus remarketing hirdetést, szükségünk van egy célközönségre. Ez lehet az összes weboldal látogató, vagy csak a kosárelhagyók, esetleg egy bizony oldal látogatói.

1. lépés: Közönség
létrehozása

Ha még nem tetted, akkor az ESZKÖZÖK -> MEGOSZTOTT KÖNYVTÁR -> KÖZÖNSÉGKEZELŐ menüben tudsz új célközönséget létrehozni. Különböző szabályok megadásával és a tagsági idő változtatásával jól meghatározható, hogy kiknek szeretnénk megmutatni a hirdetéseinket.

A fenti képen a kosárelhagyókat célozzuk. Nézzük meg részletesebben, hogy mit jelentenek ezek a szabályok:

Az 1) és a 2) számmal jelölt blokkok (csoportok) „VAGY” kapcsolatban állnak egymással. Tehát egy felhasználó akkor fog bekerülni ebbe a közönségbe, ha VAGY az egyik, VAGY a másik (vagy mindkettő) csoport szabályai igazak lesznek rá.

A számozott blokkokon, vagyis csoportokon belüli a szabályok „ÉS” kapcsolatban vannak egymással. Vagyis egy adott látogató csak akkor kerül be a közönségbe, ha valamelyik csoport összes szabálya igaz rá.

A fenti szabályok és csoportok tehát a következőt jelentik:
1) Azok a felhasználók, akik jártak a kosár oldalon, és nem jártak a köszönő oldalon.
2) Azok a felhasználók, akik jártak a pénztár oldalon, és nem jártak a köszönő oldalon.
(Azt feltételezzük, hogy aki járt a kosár vagy a pénztár oldalon, az kosárba is helyezett legalább 1 terméket. Ha pedig ezek után nem járt a köszönő oldalon, akkor nem fejezte be a vásárlást, tehát elhagyta a kosarat.)

MEGJEGYZÉS: A fenti természetesen csak 1 példa a rengeteg lehetőség közül. A terméked/szolgáltatásod és a közönséged függvényében más és más célközönségekre lehet szükséged.

• Az összes weboldal látogató
• Termékoldal látogatók
• Kategóriaoldal látogatók
• Landoló oldal látogatók
• Ajánlatkérő oldal látogatók
• Kosárelhagyók
• Korábbi vásárlók

MEGJEGYZÉS: A létrehozott közönségeket a közönségkezelőben látjuk. A Google Ads automatikusan létrehoz néhány célközönséget, amikor a tag-et úgy állítjuk be, hogy dinamikus hirdetéseket futtathassunk és megadjuk a vállalkozásunk típusát. A vállalkozás típusának megadásával a Dinamikus remarketing hirdetés létrehozása című fejezetben foglalkozunk.

A lenti képen a kiskereskedelemhez tartozó, automatikusan létrehozott közönségeket látjuk.

2. lépés: Kampány létrehozása

Remarketing kampány létrehozásánál általában a Display kampánytípust érdemes választani. Ezek a hirdetések a tartalmi hálózaton (Display Network) jelennek meg. 

Vagyis a korábbi oldallátogatók (pl. kosárelhagyók) számára más oldalak böngészése közben tudjuk megjeleníteni a hirdetéseinket. Ezzel ösztönözve őket arra, hogy újra visszatérjenek az oldalunkra.

A célközönséget a hirdetéscsoport szinten tudjuk kiválasztani. Itt előre definiált lehetőségek között és az általunk létrehozott egyéni célközönségek között tudunk böngészni.

A célzás beállítása után már csak a hirdetéseket kell létrehozni. Majd a kampány létrehozása gombra kattintva el is készültünk. Már csak a Google ellenőrzésére kell „várnunk”, ami jellemzően néhány órán, maximum egy napon belül megtörténik.

Dinamikus Remarketing hirdetés létrehozása

Mint már korábban említettem, a dinamikus remarketing hirdetések lehetővé teszik számunkra, hogy az oldalunk látogatói számára később azokat a termékeket mutassuk meg, amiket legutoljára megnéztek.

Az első dinamikus remarketing hirdetések létrehozásához összesen 3 dologra van szükség. Ha az alábbi lista egyes elemei nem ismerősek számodra, ne aggódj, lejjebb látni fogod, hogy mik ezek és hogyan kell őket használni. Tehát amire szükség van:

A product feed (termékcsatorna) létrehozásával részletesen foglalkozunk a Google Smart Shopping kampányok indítása és kezelése című anyagban. A linkre kattintva minden szükséges információt megtalálsz, ezért erre most nem térünk ki.

1. lépés: Konverzióazonosító elhelyezése az oldalon

A konverzióazonosító segítségével a Google arról kap visszajelzést, hogy egy adott felhasználó épp melyik termékedet nézi meg.

Az ESZKÖZÖK -> MEGOSZTOTT KÖNYVTÁR -> KÖZÖNSÉGKEZELŐ -> KÖZÖNSÉGFORRÁSOK menüben a Google Ads-címkét kell módosítani a következő képen látható módon.

A vállalkozás típusánál én a kiskereskedelmet választottam ki, de természetesen Te a vállalkozásodnak megfelelőt válaszd.

A következő lépésben, a „Google címkekezelő használata” opciót választva már meg is kapjuk a konverzióazonosítót.

Ezzel viszont még nem vagyunk készen, mert ezt az azonosítót el kell helyezni az oldalunkon. WordPress + WooCommerce esetén egy bővítményt kell használnunk erre a célra. A WooCommerce Google Ads Dynamic Remarketing ingyenes, a PixelYourSite pedig egy fizetős megoldás.

Shopify webshopokhoz vagy egy új app-et kell telepíteni (ezek között is van ingyenes és fizetős megoldás) vagy a Sales Channel használatával lehet összekötni

Shoprenter és Unas webshopok esetében egy beépített funkció használatával tudjuk hozzáadni a konverzióazonosítót az oldalhoz.

A konverzióazonosító hozzáadása után a Google Ads felületén ellenőrizni tudjuk, hogy minden rendben van-e. Ha valami probléma van, akkor azt a következő módon jelzi számunkra a Google:

Ha pedig minden rendben van, azt abból is láthatod, hogy a beállított paraméterek rendben megérkeznek a Google Ads felületére. (A lenti képen pirossal keretezett rész.)

2. lépés: Kampány
létrehozása

A kampány létrehozása tulajdonképpen ugyanúgy zajlik a dinamikus hirdetések esetén, mint a statikus hirdetéseknél, mindössze egy beállítást kell változtatni.

Ahogy a lenti képen látszik: Normál helyett intelligens Display hálózati kampányt kell létrehozni.

A következő lépésben tudjuk kiválasztani az adatcsatornát (product feed), amit korábban létrehoztunk. Így a hirdetésekben használt képek és árak az adatcsatornában szereplő képek és árak lesznek.

A hirdetéscsoport szintjén nem kell célközönséget megadni, hiszen azt a Google automatikusan létrehozza. Ezt leszámítva a dinamikus hirdetés létrehozásának folyamata megegyezik a statikus hirdetések létrehozásának folyamatával, amit korábban bemutattam.

Ezzel tehát összekapcsoltuk a weboldalunkat, a Google Ads fiókunkat és a product feed-ünket. Ez az összekötés az, ami lehetővé teszi, hogy az oldalunkra látogató felhasználóknak személyre szabott remarketing hirdetéseket jelenítsünk meg.

Remarketing kampányok optimalizálása

Természetesen a munka nem ér véget akkor, amikor elkészültünk a hirdetésekkel. Az optimális eredmény elérése érdekében érdemes több dolgot is tesztelni.

Hamarosan érkezik egy önálló cikk, ami a Google hirdetések optimalizálásával foglalkozik. Addig is a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak: