ügyfelek szerzése Google remarketing hirdetésekkel
Kevés vásárló ad fel rendelést azonnal, az első látogatáskor – ezért egy hirdetési stratégiának a nélkülözhetetlen része, hogy kidolgozzuk a látogatók visszahozását az oldalunkra.
Ebben az anyagban a Google-n elérhető lehetőségeket vesszük át, a különböző megoldásokat és kampánytípusokat, amiket mindenkinek érdemes használni, aki aktívan hirdet online.
Ha elkészíted ezeket, akkor valószínűleg azt fogod tapasztalni, hogy ezek a leginkább profitábilis hirdetéseid, és jelentős növekedést könyvelhetsz majd el az oldalad konverziós arányában is.
Remarketing
lehetőségek
- 1. Általános remarketing: Lehetőségünk van szöveges, képes és videós hirdetéseket megjeleníteni asztali PC-n vagy mobil eszközökön a korábbi weboldal látogatók számára, a tartalmi hálózaton (Display Network) keresztül.
- 2. Dinamikus remarketing: Ez a funkció lehetővé teszi, hogy az oldalunk látogatóinak azokat a termékeket jelenítsük meg a hirdetésekben, amiket korábban megnéztek. Ehhez is - mint az általános remarketing esetében - a Display Network-öt használjuk.
- 3. Mobil app remarketing: Hirdetéseket futtathatunk azok számára, akik használták a mobil alkalmazásunkat.
- 4. Remarketing a keresési hálózaton: A Google keresési hálózaton (Search Network) személyre szabott hirdetéseket jeleníthetünk meg azok számára, akik már jártak az oldalunkon. A keresési hálózat nem csak a Google keresőt jelenti, hanem rengeteg olyan oldalt, ami a Google keresőt használja,ilyen például a W3Schools. De a YouTube is része a keresési hálózatnak.
A fenti, bal oldali képen azt láthatjuk, hogy a YouTube keresőben is a videók felett személyre szabott hirdetések jelennek meg.
A bal oldali képen a W3Schools keresőjét látjuk. A keresési eredmények között, a hajtás feletti részen kizárólag hirdetéseket találunk, majd csak ezek után jönnek az oldalon belül találatok.
- 5. Video remarketing: Azok számára is futtathatunk hirdetéseket, akik megnézték valamelyik videónkat vagy feliratkoztak a YouTube csatornánkra.
A felsorolt lehetőségek közül ebben a cikkben az általános és a dinamikus remarketing hirdetéseket fogjuk részletesebben megnézni.
Remarketing Tag létrehozása és hozzáadása az oldalhoz
Ahhoz, hogy a weboldalunk látogatóit Google hirdetésekkel újra meg tudjuk célozni, el kell helyeznünk a weboldalunkon egy tag-et, vagy más néven címkét.
Ez a tag „megjelöli” az oldalunkra látogató felhasználókat a későbbi azonosítás és személyre szabott hirdetések megjelenítése céljából.
A tag néhány kattintással létrehozható a Google Ads vezérlőpultján. Az ESZKÖZÖK -> MEGOSZTOTT KÖNYVTÁR -> KÖZÖNSÉGKEZELŐ -> KÖZÖNSÉGFORRÁSOK menüben a CÍMKE BEÁLLÍTÁSA linkre kattintva lehet létrehozni a tag-et.
A beállítás során tulajdonképpen 1 dolgot kell eldönteni: Statikus vagy dinamikus remarketing hirdetések szeretnénk-e futtatni.
A beállításokat később ugyanitt meg lehet változtatni, ezért, ha most még nem tudod, hogy Neked pontosan milyen beállításokra van szükséged, akkor később visszatérhetsz és módosíthatod a tag-et. Ebben az esetben érdemes az „általános webhelylátogatási adatok gyűjtése” lehetőséggel kezdeni.
A tag elhelyezése a weboldalunkon az alábbi módokon történhet:
WordPress oldalakon egy bővítmény segítségével lehet a tag-et beilleszteni az oldalra. Ilyen bővítmény például a PixelYourSite.
Shopify esetén Sales Channel hozzáadásával vagy egy app használatával (pl Tracking for Google Ads) tudod összekötni az oldaladat a Google Ads-el
Unas webshop esetén a BEÁLLÍTÁSOK -> KÜLSŐ KAPCSOLATOK -> GOOGLE KAPCSOLATOK menüben.
Shoprenterben a BEÁLLÍTÁSOK -> SEO & ANALITIKA BEÁLLÍTÁSOK -> GOOGLE ADS menüben.
Remarketing hirdetés létrehozása
Ahhoz, hogy létre tudjunk hozni egy statikus remarketing hirdetést, szükségünk van egy célközönségre. Ez lehet az összes weboldal látogató, vagy csak a kosárelhagyók, esetleg egy bizony oldal látogatói.
1. lépés: Közönség
létrehozása
Ha még nem tetted, akkor az ESZKÖZÖK -> MEGOSZTOTT KÖNYVTÁR -> KÖZÖNSÉGKEZELŐ menüben tudsz új célközönséget létrehozni. Különböző szabályok megadásával és a tagsági idő változtatásával jól meghatározható, hogy kiknek szeretnénk megmutatni a hirdetéseinket.
A fenti képen a kosárelhagyókat célozzuk. Nézzük meg részletesebben, hogy mit jelentenek ezek a szabályok:
Az 1) és a 2) számmal jelölt blokkok (csoportok) „VAGY” kapcsolatban állnak egymással. Tehát egy felhasználó akkor fog bekerülni ebbe a közönségbe, ha VAGY az egyik, VAGY a másik (vagy mindkettő) csoport szabályai igazak lesznek rá.
A számozott blokkokon, vagyis csoportokon belüli a szabályok „ÉS” kapcsolatban vannak egymással. Vagyis egy adott látogató csak akkor kerül be a közönségbe, ha valamelyik csoport összes szabálya igaz rá.
A fenti szabályok és csoportok tehát a következőt jelentik:
1) Azok a felhasználók, akik jártak a kosár oldalon, és nem jártak a köszönő oldalon.
2) Azok a felhasználók, akik jártak a pénztár oldalon, és nem jártak a köszönő oldalon.
(Azt feltételezzük, hogy aki járt a kosár vagy a pénztár oldalon, az kosárba is helyezett legalább 1 terméket. Ha pedig ezek után nem járt a köszönő oldalon, akkor nem fejezte be a vásárlást, tehát elhagyta a kosarat.)
MEGJEGYZÉS: A fenti természetesen csak 1 példa a rengeteg lehetőség közül. A terméked/szolgáltatásod és a közönséged függvényében más és más célközönségekre lehet szükséged.
• Az összes weboldal látogató
• Termékoldal látogatók
• Kategóriaoldal látogatók
• Landoló oldal látogatók
• Ajánlatkérő oldal látogatók
• Kosárelhagyók
• Korábbi vásárlók
MEGJEGYZÉS: A létrehozott közönségeket a közönségkezelőben látjuk. A Google Ads automatikusan létrehoz néhány célközönséget, amikor a tag-et úgy állítjuk be, hogy dinamikus hirdetéseket futtathassunk és megadjuk a vállalkozásunk típusát. A vállalkozás típusának megadásával a Dinamikus remarketing hirdetés létrehozása című fejezetben foglalkozunk.
A lenti képen a kiskereskedelemhez tartozó, automatikusan létrehozott közönségeket látjuk.
2. lépés: Kampány létrehozása
Remarketing kampány létrehozásánál általában a Display kampánytípust érdemes választani. Ezek a hirdetések a tartalmi hálózaton (Display Network) jelennek meg.
Vagyis a korábbi oldallátogatók (pl. kosárelhagyók) számára más oldalak böngészése közben tudjuk megjeleníteni a hirdetéseinket. Ezzel ösztönözve őket arra, hogy újra visszatérjenek az oldalunkra.
A célközönséget a hirdetéscsoport szinten tudjuk kiválasztani. Itt előre definiált lehetőségek között és az általunk létrehozott egyéni célközönségek között tudunk böngészni.
A célzás beállítása után már csak a hirdetéseket kell létrehozni. Majd a kampány létrehozása gombra kattintva el is készültünk. Már csak a Google ellenőrzésére kell „várnunk”, ami jellemzően néhány órán, maximum egy napon belül megtörténik.
Dinamikus Remarketing hirdetés létrehozása
Mint már korábban említettem, a dinamikus remarketing hirdetések lehetővé teszik számunkra, hogy az oldalunk látogatói számára később azokat a termékeket mutassuk meg, amiket legutoljára megnéztek.
Az első dinamikus remarketing hirdetések létrehozásához összesen 3 dologra van szükség. Ha az alábbi lista egyes elemei nem ismerősek számodra, ne aggódj, lejjebb látni fogod, hogy mik ezek és hogyan kell őket használni. Tehát amire szükség van:
- Product Feed a Merchant Centerben
- Esemény kódrészlet megléte az oldalon
- Dinamikus remarketing kampány
A product feed (termékcsatorna) létrehozásával részletesen foglalkozunk a Google Smart Shopping kampányok indítása és kezelése című anyagban. A linkre kattintva minden szükséges információt megtalálsz, ezért erre most nem térünk ki.
1. lépés: Konverzióazonosító elhelyezése az oldalon
A konverzióazonosító segítségével a Google arról kap visszajelzést, hogy egy adott felhasználó épp melyik termékedet nézi meg.
Az ESZKÖZÖK -> MEGOSZTOTT KÖNYVTÁR -> KÖZÖNSÉGKEZELŐ -> KÖZÖNSÉGFORRÁSOK menüben a Google Ads-címkét kell módosítani a következő képen látható módon.
A vállalkozás típusánál én a kiskereskedelmet választottam ki, de természetesen Te a vállalkozásodnak megfelelőt válaszd.
A következő lépésben, a „Google címkekezelő használata” opciót választva már meg is kapjuk a konverzióazonosítót.
Ezzel viszont még nem vagyunk készen, mert ezt az azonosítót el kell helyezni az oldalunkon. WordPress + WooCommerce esetén egy bővítményt kell használnunk erre a célra. A WooCommerce Google Ads Dynamic Remarketing ingyenes, a PixelYourSite pedig egy fizetős megoldás.
Shopify webshopokhoz vagy egy új app-et kell telepíteni (ezek között is van ingyenes és fizetős megoldás) vagy a Sales Channel használatával lehet összekötni
Shoprenter és Unas webshopok esetében egy beépített funkció használatával tudjuk hozzáadni a konverzióazonosítót az oldalhoz.
A konverzióazonosító hozzáadása után a Google Ads felületén ellenőrizni tudjuk, hogy minden rendben van-e. Ha valami probléma van, akkor azt a következő módon jelzi számunkra a Google:
Ha pedig minden rendben van, azt abból is láthatod, hogy a beállított paraméterek rendben megérkeznek a Google Ads felületére. (A lenti képen pirossal keretezett rész.)
2. lépés: Kampány
létrehozása
A kampány létrehozása tulajdonképpen ugyanúgy zajlik a dinamikus hirdetések esetén, mint a statikus hirdetéseknél, mindössze egy beállítást kell változtatni.
Ahogy a lenti képen látszik: Normál helyett intelligens Display hálózati kampányt kell létrehozni.
A következő lépésben tudjuk kiválasztani az adatcsatornát (product feed), amit korábban létrehoztunk. Így a hirdetésekben használt képek és árak az adatcsatornában szereplő képek és árak lesznek.
A hirdetéscsoport szintjén nem kell célközönséget megadni, hiszen azt a Google automatikusan létrehozza. Ezt leszámítva a dinamikus hirdetés létrehozásának folyamata megegyezik a statikus hirdetések létrehozásának folyamatával, amit korábban bemutattam.
Ezzel tehát összekapcsoltuk a weboldalunkat, a Google Ads fiókunkat és a product feed-ünket. Ez az összekötés az, ami lehetővé teszi, hogy az oldalunkra látogató felhasználóknak személyre szabott remarketing hirdetéseket jelenítsünk meg.
Remarketing kampányok optimalizálása
Természetesen a munka nem ér véget akkor, amikor elkészültünk a hirdetésekkel. Az optimális eredmény elérése érdekében érdemes több dolgot is tesztelni.
Hamarosan érkezik egy önálló cikk, ami a Google hirdetések optimalizálásával foglalkozik. Addig is a teljesség igénye nélkül a legfontosabbak:
- Hirdetés tesztelés: Ahogy minden más felületen, úgy a Google Ads-ben is érdemes különböző hirdetéseket kipróbálni. Például próbálj ki különböző ajánlatokat, cselekvésre ösztönző szövegeket, képeket és videókat.
- Elhelyezés tesztelés: A hirdetéseidet különböző felületeken tudod megjeleníteni a keresési és a tartalmi hálózaton (Search Network és Display Network). Van lehetőséged csak szöveges, képes vagy videós hirdetéseket megjeleníteni. Kísérletezz velük és figyeld meg, hogy Neked melyik hozza a legjobb eredményeket.
- Gyakoriság tesztelése: Figyelj rá, hogy ne jelenjen meg zavaróan sokszor a hirdetésed, ugyanakkor a lehető legtöbb látogatót sikerüljön vásárlóvá konvertálni. Teszteld le, hogy a Te közönségednek mi az a gyakoriság, ami nem túl magas, de nem is túl alacsony.
- Landing page tesztelés: Azok a felhasználók, akik korábban már jártak az oldaladon, már valamennyire ismerik a termékedet / szolgáltatásodat. Gondolkodj el azon, hogy az oldalad leköti-e az ő figyelmüket. Próbáld ki, hogy mi történik, ha ugyanarra az oldalra irányítod őket vagy egy másikra, amit például "haladó" érdeklődők számára készítettél.