HOGYAN HASZNÁLJ KIHÍVÁSOKAT AZ ÜGYFÉLSZERZÉSEDBEN?
HOGYAN HASZNÁLJ KIHÍVÁSOKAT AZ ÜGYFÉLSZERZÉSEDBEN?: egy kihívás megszervezése egyrészt remek gyakorlás a tréningek összeállításához, hiszen ez egy mini-képzés, ahol nem nehezedik rád a nyomás, hogy egy teljes, mindent lefedő anyagot készíts.
Másrészt a későbbiekben remek ügyfélszerző eszközzé válhat, ami hosszú időn át termeli az értéket a vállalkozásod számára, mivel ez organikusan is megtalálható lesz a Facebookon, és hatékonyan mutatja be az első lépéseket az érdeklődőid számára.
Tanácsadóként az egyik első komolyabb tartalom, amit célszerű elkészítened, az egy 5-7 napos ingyenes, élő, online kihívás, ami megragadja a potenciális vásárlóid figyelmét, és segít nekik több kisebb mérföldkő elérésén keresztül megmutatni a munkásságodat.
Egy ilyen kihívással könnyedén tudod pozicionálni magad a piacodon, egy egyszeri, fókuszált erőfeszítéssel megteremtheted a közönséged, rengeteget tanulhatsz a célpiacodról és a tartalomkészítésről, valamint egy hosszú távon értéket teremtő eszközt hozhatsz létre.
miért indíts online kihívást?
Én személy szerint hosszú évek óta profitálok a Lifestyle Business kihívásból, amit 2016-ban tartottam.
Azóta mind a Facebook csoport és a tartalmak is termelik az értéket nekem, valamint ez tette lehetővé, hogy felépítsem a személyes márkámat a vállalkozások indításával kapcsolatban.
Hiszen nem szabad elfelejteni, hogy a TACIT 2015-ben eredetileg önfejlesztéssel foglalkozó vállalkozásként indult, és a vállalkozások fejlesztése egy új irány volt anno.
Most is úgy gondolom, hogy ha egy garantáltan működő promóciót kellene csinálnom akár egy új vállalkozás, egy új ajánlat elindításához, vagy egy meglévő skálázásához, akkor a kihívás rendezését választanám.
LÉTEZNEK FIZETŐS ÉS INGYENES KIHÍVÁSOK – sok a hasonlóság, különbségek felsorolva
Miután 7 éve készítek online tréningeket, egy dolgot elmondhatok: online tréningeket készíteni rendkívül nehéz. Az ajánlat kitalálása, a tartalom összeállítása, a videók felvétele mind rengeteg járulékos nehézséget szokott okozni, amire nehéz előre felkészülni.
Mire elkészülsz, könnyen lehet, hogy annyit tanultál menet közben, hogy már teljesen máshogy csinálnál mindent, vagy látod, hogy mennyi javítási lehetőség van még.
Ezért javaslom azt, hogy egy online kihívással kezdd meg az online vállalkozói karriered tanácsadóként, ezzel kezdd el építeni a személyes márkádat.
Az online kihívásnak számtalan előnye van:
1. lépés: kihívás
téma kiválasztása
A kihívás témaválasztása kritikus fontosságú tud lenni:
1, A témának és címnek meg kell tudnia ragadni azoknak az embereknek a figyelmét, akik poteniálisan fizetős vásárlóid lehetnek, tehát egy olyan hasznot kell ígérnie, ami értékes a számukra
2, Nem szabad, hogy túl bonyolult legyen, hiszen ha túl sokat akarsz mutatni, akkor nagy lesz a résztvevők lemorzsolódása: a cél egy arany középút, hogy adj értéket is, de ne is tedd túl nehézzé a kihívás teljes feldolgozását
3, Kell, hogy legyen egy terved arra, hogy a kihívás pontosan hogyan illeszkedik az üzleti modelledbe: milyen hirdetéseket használhatsz a népszerűsítésre, és milyen fizetős ajánlatot fogsz felkínálni a résztvevőknek az ingyenes kihívás végén?
ha például a „Lifestyle Business kihívást” simán csak „Egyéni Vállalkozás Indítás Kihívás 2016”-nak neveztem volna el, akkor lényegesen kevesebb érdeklődő figyelmét ragadta volna meg.
De mivel a cím érdekesnek bizonyult, és a téma is az unalmas „egyéni vállalkozás” helyett a „munka mellett is végezhető, minimális tőkével elindítható, izgalmas online vállalkozás” lett, ezért sokkal jobb eredményeket kaptam.
Ahhoz, hogy ki tudd választani a kihívás témáját, egy sor kérdést kell feltenned a magad számára, a közönségeddel és az igényeikkel kapcsolatban:
CÍM = HOOK
eredmény/átalakulás kihívás/bootcamp
https://ladybosschallenge.com/free-experience-with-ladyboss
https://onefunnelaway.com/
https://living.thebetterlife.com/bl-home
https://simplegreensmoothies.com/challenge
https://makefatcrychallenge.com/
2. lépés:
kihívás design
A kihívást mindenképp érdemes körültekintően megszervezni az alábbi tényezők szerint:
1, hossz (5-7 nap ingyenes / 10-14 ingyenes / 14+ napos csak fizetős!)
2, mérföldkövek: (könnyen elérhető, nélkülözhetetlen lépések a vásárlók számára – példák: vállalkozás, fitnesz)
ne legyen random tanácsok gyűjteménye: A-ból B-be juttatod el az érdeklődőket
3, promóció a későbbiekben (hirdetések, affiliate, ingyenes tartalom)
4, forgatókönyv – CALL TO ACTION
5,
1. promo
2. landing page/fb csoport
3. tartalom (napok/posztok)
4. call to action (open cart/close cart)
5. hogyan tovább? (recurring/evergreen) – mi lesz a nem vásárlókkal?
3. lépés: kihívás előkészületek
Fontos, hogy ezek csak az előkészületek: a kihívás konkrét tartalmának megosztásáról lentebb találsz további információkat.
4. lépés: promóciós terv és hirdetések
5. lépés: kihívás megtartása
Miután megvagyunk az összes előkészülettel, a Facebook csoport rendben van, a bemutatkozó tartalmak készenlétben állnak, és kidolgoztuk a promócióra használt megoldásokat, ideje belevágni a kihívás megtartásába!
1. fázis: bemutatkozás
és bevonás
Az első fázis egy „technikai” rész, ami azt a célt szolgálja, hogy mindenki várakozással tekintsen az újonnan elérhetővé váló anyagokra, és kellően bevonódjanak a kihívásba, hogy a következő napok során azzal foglalkozzanak.
Egyszerűen nem kezdhetünk bele azonnal az értékadásba, mert ez sokszor jelentős agymunkát igényel a résztvevőktől – amit az internetet böngészve oly’ könnyű lehet halogatni.
Az első fázisban inspirálnunk kell a közönséget azáltal, hogy megosztunk egy, az általuk vágyott eredménnyel kapcsolatos esettanulmányt / taktikát (egyelőre konkrétumok nélkül).
A másik célunk, hogy az emberek elköteleződjenek a kihívás végigkövetése mellett.
SZAVAZÁS
BEMUTATKOZÁS
KOMMENTELÉS
EXTRA ANYAG IGÉNYLÉSE
2. fázis: a kihívás
tartalmi része
Marketinges megközelítés
1. nap: inspiráló tartalom – a probléma megoldódása
2. nap: felsorolás / listaposzt – könnyen érthető konkrétumok
3. nap: töltelék – pl.: könyvajánló a következő napi anyagot felvezetendő
4. nap: webinar – masszív értékadás, a tudásod demonstrációja
5. nap: kifogáskezelés /FAQ – előre megválaszolni a kérdéseket, amik felmerülhetnek
6. nap: gyakori nehézségek sulykolás – ajánlat felvezetése
7. nap: érzelmi töltet – pozitív hangulatban érjen vissza
PNM tartalom – értékadás a fókusz
1. nap:
2. nap:
3. nap:
4. nap:
5. nap:
6. nap:
7. nap:
6. lépés: eladás
123
promóció vs evergreen
konverziós tippek
infóest + open cart
123
bónuszok
123
close cart
123
a kihívások szerepe az üzleti modelledben
A kihívás lezárulása után nem csak eladtad a termékedet, hanem egy hosszú távon értéket termelő eszközre is szert tettél.
Platform eladáshoz
Közösség