Hogyan készíts időpontfoglaló funnelt a Salonic segítségével?

Sok tanácsadó vagy szolgáltató vállalkozás számára célszerű valamilyen személyes vagy online beszélgetést egyeztetni a kliensekkel. Elképzelhető, hogy így teljesítesz egy fizetős ajánlatot (pl: személyes tanácsadás), vagy a vásárlás előtt szükséges egyeztetni valamilyen formában (pl: sales beszélgetés). 

Ez segít abban, hogy jobban megismerd a célközönséged, jelentősen növelni tudja a konverziós arányt, és sok vásárló kifejezetten a személyes figyelemért fizet ki magasabb összeget. Mindenképpen érdemes tehát megfontolni valamilyen időpont egyeztetéssel járó ajánlat kialakítását.

Ha ilyet használsz a vállalkozásodban, akkor mindenképpen célszerű egy konverzió- és hatékonyság szempontjából is optimalizált foglalási folyamatot kidolgozni. 

Több megoldás is létezik erre, így ebben az anyagban bemutatunk olyat is, ami egy egyszerű foglalófelület létrehozásával jár, és olyat is, ami egy teljes ügyfélszerzési folyamat, lényegében egy kliensszerző sales funnel. 

Az időpontfoglalás felhasználási módjai

Egy időpontfoglaló rendszert sokféleképpen fel lehet használni, alább felsoroltuk a leggyakoribb alkalmazási módokat.

Helyi szolgáltatások
értékesítése

Egy váci borbélyszalon online időpontfoglalást is használ, az egyszerűbb időbeosztás érdekében. https://borbelymuhelyvac.hu/

Egy időpontfoglaló rendszer kiváló lehetőséget jelent a helyi kisvállalkozásoknak, különösen a szolgáltatóknak. 

Egy fodrásznak vagy manikűrösnek például igazán hasznos lehet az online időpontfoglalás bevezetése.

Ennek a segítségével egyszerűbbé válik a kommunikáció a vendégekkel, hiszen mindig látják, hogy mikor van elérhető alkalom, automatikusan kaphatnak emlékeztetőket a közelgő időpontról (elkerülve a kieső bevételt), és egyben így a foglalásokat akár fizetett hirdetésekkel is mérhetően tudják hozni (pl.: Google-ből vagy Facebookról). 

Érdeklődők szűrése
konzultációval

A Nourished Nutrition többféle konzultációs ajánlatot kínál, hogy a megfelelő tanácsadást tudja az adott kliens kiválasztani. https://www.nourishednutrition.com
A Peaceful Profits marketingtanácsadó vállalkozás arra használja az időpontfoglaló rendszert, hogy a 6 elérhető ajánlatukból a legmegfelelőbbet sikerüljön ajánlani a potenciális klienseknek. https://www.peacefulprofits.com/call

Ha magas értékű ajánlataid vannak, vagy mastermindot, coachingot, esetleg valamilyen éves ajánlatot adnál el, akkor mindenképpen érdemes szűrnöd az érdeklődőket.

Erre kiválóan alkalmas egy online vagy telefonos beszélgetés (ún. Sales call), erre pedig könnyedén megadhatsz időpontokat egy időpontfoglaló rendszer segítségével. 

Ugyanez a helyzet akkor is, ha több ajánlatod van, és a megfelelő irányba szeretnéd terelni a klienseidet.

+1 EXTRA TIPP: Amikor új terméket vezetnél be, vagy frissen jelenik meg egy piacon a vállalkozásod, akkor mindenképpen jó ötlet az, ha ingyenes konzultációs alkalmakat biztosítasz.

Az ingyenes konzultációk kiváló lehetőséget adnak arra, hogy megismerd azokat az embereket, akiknek értékesítesz, vagy értékesíteni fogsz. Felvezetheted mindezt egy csaliajánlattal, vagy direktben is hirdetheted Facebookon, vagy Google Ads-el az ingyenes konzultáció lehetőségét.

Szolgáltatás értékesítése
demo beszélgetésen

A FRIEDMAN ügyvédi iroda ingyenes 45 perces beszélgetést kínál, ami belépő lehet egy komplexebb jogi tanácsadáshoz. https://myohiodivorcelawyer.com/schedule-a-free-consultation/

Ha szolgáltatást, vagy az idődet értékesíted akkor érdemes demo konzultációkat tartani annak érdekében, hogy a megfelelő embereknek tudj később segítséget nyújtani, és azért is, hogy jobban személyre tudd szabni az adott ajánlatot.

Ez azért fontos, mert a jövő online marketingje a The Ask Method Company és mások szerint a personalisation marketing, azaz a személyre szabott ajánlatok létrehozása (a The Ask Method Company esetében kvízekkel valósítják ezt meg, de a demo beszélgetés könnyebben megvalósítható technikai szinten, és könnyebben szolgál értékes információkkal).

A konzultációs beszélgetés során meg tudod ismerni az adott embert, akinek az ajánlatodat feltennéd, és ha 1 terméket árulsz, akkor is sokkal személyre szabottabban tudod azt bemutatni neki, ami nagyban megnöveli a vásárlási kedvet, ráadásul a kliensed is fontosnak érzi ettől magát.

 

IDŐPONT FOGLALÓ
FUNNEL TERVEZÉSE

Ahogy bármilyen más funnelt, egy időpont foglaló funnel létrehozását is a tervezéssel kell kezdeni.

Egy "klasszikus" időpontfoglalásos funnel vázrajza.

Időpontfoglalásos funnel tervezése lépésről-lépésre

  1.  Lépés – Az ajánlat kialakítása / kitalálása

Még mielőtt a rendszert kialakítanánk, meg kell határozni annak a célját, tehát rendelkezned kell olyan ajánlattal vagy ajánlatokkal, amiket a lebeszélt időpont során értékesíteni vagy népszerűsíteni tudsz.

Először tehát a szolgáltatásod pozicionálásával, illetve a sales funneleddel foglalkozz (tehát az egymásra épülő ajánlatokra) és ne azzal, hogy milyen bonyolult technikai megoldások léteznek a marketing piacon.

Találd ki, hogy mi az amit el szeretnél adni ezzel a beszélgetéssel, és mi az az irány, ahová az érdeklődőd vagy vásárlód terelni szeretnéd.

PÉLDA: A fentebb említett Peaceful Profits 6 ajánlata, amire a hívással kategorizálják be a klienseket:

2.  Lépés – SALES Oldal megtervezése, elkészítése

Egy időpontfoglalási lehetőséget is ugyanúgy lehet értékesíteni, mint bármilyen más ajánlatot, tehát egy sales oldallal. Ennek az oldalnak tartalmaznia kell a problémákat, amiket segítesz megoldani, az időponton való részvétel előnyeit, és a folyamatot is, ahogy ez zajlani fog.

Az időpontokat eladó sales oldalad alkotja a látogatók első benyomását rólad, ezért érdemes erre több időt szánnod. Amennyiben tehát ezt a lépést kihagyod, drasztikusan gyengébb eredményekre számíthatsz.

PÉLDA: A Traffic and Funnels ingyenes 45 perces konzultációt biztosít, amit arra használ, hogy a megfelelő irányba terelje az érdelkődőit.

Ezt Private Business Advisory Session-nek hívja, azaz személyes üzleti tanácsadásnak pozícionálja.

Ez a zászlóshajó termékük eladására szolgál, ezen az időponton térképezik fel, hogy a vásárló számára milyen érvekkel célszerű ajánlani a terméket, és hogyan tud segíteni a számukra az ajánlat. 

Az oldalon az időpontfoglaló felület alatt elkezdik sorolni, hogy mi is a tartalma a beszélgetésnek, milyen problémákat oldanak meg, és 3 világos “fájdalompontot” említenek: az automatizálást, a skálázást lehetővé tévő ajánlatot, és az áremelést lehetővé tévő áttörést. 

Az oldalon egy hagyományos értékesítő oldalhoz hasonlóan értékelések érhetőek el korábbi vásárlóktól, amik egyrészt támogatják az ingyenes beszélgetés hasznát, másrészt pedig előkészítik a későbbi fizetős ajánlat eladását. 

Erősen építenek a társas megerősítésre: hangsúlyozzák a kliensek által elért eredményeket, illetve a vásárlók számát is. Ezek mind hatékonyan járulnak hozzá az ingyenes konzultáció értékének a megerősítéséhez. 

Az oldalon összesen 6 felszólítás van az időpontfoglalásra – tehát ahogy valaki olvassa újra és újra találkozik annak a forszírozásával, hogy érdemes biztosítania a helyét (több esetben az elérhetőség korlátainak a kiemelésével). 

Aki elér az oldal aljáig, de mégse foglalta még le az időpontot, találkozik egy újabb “végső” érvvel – minden résztvevő kap egy ingyenes csomagot, amiben több kézzelfogható, azonnal felhasználható “eszköz” is található (cheat sheet, forgatókönyv sales beszélgetésekhez, swipe file).

 

3.  Lépés – Az időpontok megjelenítése

Az elérhető időpontokat meg lehet jeleníteni egy egyszerű űrlappal is, de célszerűbb egy erre kidolgozott rendszert használni. Lentebb a technikai megvalósításra vonatkozó lépéseknél találsz leírást egyszerű űrlapra, és profi szoftverre is. 

Minél bonyolultabb úton jut el a potenciális időpontfoglaló a sikeres visszaigazolásig, annál kevesebben lesznek, akik végigcsinálják (pl.: a sok kérdéses kérdőívek és a hosszú űrlapok helyett érdemes egyszerűbb naptárakat használni).

Ne ragadj meg az űrlapos módszernél, egy profi szoftver ennél sokkal többet adhat. Nem csak az időpontjaidat kezeli hatékonyabban, hanem analitikákat is tud neked mutatni, ami nagyban megkönnyíti az optimalizálást.

4.  Lépés – A forgalom megtervezése

Meg kell tervezned, hogy honnan fognak érkezni a potenciális időpontfoglalók. Fizetett hirdetésekből, vagy organikus forgalomból, milyen platformokról. Amennyiben fizetett hirdetésekből, akkor ezeket is meg kell tervezned.

Minél több helyen szerepel a sales oldalad, annál több potenciális időpontfoglalót fogsz elérni. Mindenképpen érdemes pl.: az Instagram bio-dban, Linkedin profilodon, Youtube videók leírásában, vagy a szakmai cikkeid végén megjeleníteni ezt a linket.

Az egyik legjobb hely egy ilyen ajánlathoz egy feliratkozás vagy vásárlás utáni köszönőoldal, hiszen ha valaki elég elköteleződést mutatott nálad egy vásárláshoz vagy feliratkozáshoz, akkor sokkal nagyobb az esélye annak is, hogy időpontot foglal nálad.

Ha pedig igazán fel szeretnéd tölteni a naptáradat, akkor pedig érdemes fizetett Facebook és Google Ads hirdetésekkel hirdetni a sales oldalad.

technikai megvalósítás #1: Időpontfoglalás űrlappal

Amennyiben gyorsan szeretnéd létrehozni az időpontfoglaló funneled, vagy szükséged van egy átmeneti megoldásra, ameddig kitapasztalod egy komolyabb szoftver használatát, akkor egy űrlappal helyettesítheted a beágyazható naptárat.

Ez egy könnyen és gyorsan létrehozható megoldás, ami viszont nem használja ki az összes lehetőséget, amit a modern online marketing kínál. Ettől függetlenül teljesen elképzelhető, hogy kielégítően ki tudja szolgálni a vállalkozásodat. 

Ennek a megoldásnak a konverzióit a Google Tag Manager segítségével tudod mérni, amiről ebben az anyagban találsz leírást. 

Példa: Török Dávid ingatlanközvetítő weboldalán egy egyszerű elementor űrlappal lehet időpontot foglalni.
Amennyiben külön landing oldalt szánnál egy ilyen űrlapnak, akkor érdemes megnézned a Common Thread megoldását. Itt egy egyszerű leírás mellé került be az űrlap, amivel közös háttere van ennek a leírásnak.

I. lépés: Időpontfoglaló
űrlap létrehozása elementorral

Az űrlap létrehozása nem egy bonyolult lépés, és ha más oldalépítőt használsz, a lépések akkor is hasonlóak lesznek.

1. Szúrj be egy “Form” elemet arra a helyre, ahová az űrlapot szeretnéd tenni.

2. Hozd létre a jobb oldalon látható mezőket:

A form további beállításai:

Kész is vagyunk.

Nyilvánvalóan ez nem egy bonyolult rendszer, de kiválóan alkalmas arra, hogy addig is szerezzen érdeklődőket, ameddig egy komolyabb szoftvert beállítasz.

technikai megvalósítás #2: Időpontfoglalás
Salonic-al

A Salonic egy elég fejlett időpontfoglaló rendszer, és egy sokkal haladóbb megoldás, mint az űrlapos változat. Ebben az időpontfoglalóban alapból benne van a legtöbb integráció, kiválóan kommunikál bármilyen rendszerrel, és sokkal professzionálisabb megoldás, mint az egyszerű űrlapok használata.

Alter:

https://calendly.com

https://www.leadium.io/pricing

Regisztráció a Salonic felületére

A salonic beállítása

ZOOM INTEGRÁCIÓ

Ha összekapcsolod a Salonicot a Zoom-al, akkor az időpontra regisztrálók automatikusan megkapják a meeting linkjét, így nem kell neked külön kiküldeni. Sőt azt is be tudod állítani, hogy mindig egy állandó linken legyen a meeting, akár egy állandó jelszóval (passcode).

Ez egy professzionális, és rengeteg időt megtakarító lehetőség, ha sok online beszélgetést tartasz.

A beállításához lépj a -“Beállítások”-  menüpont alatt az “Általános Beállítások”-ra, majd pedig görgess le a “Zoom meeting beállítások időpontoknál” fülhöz.

GOOGLE NAPTÁR INTEGRÁCIÓ

A Google naptár az időpontjaid nyomonkövetésében és a saját szervezettségedben lehet a leginkább hasznos.

Ennek az integrálásához nincs más dolgod, mint a “Beállítások” menüponton belül az “Integráció” fülre kattintani, és ott az “Integráció bekapcsolása” gombra kattintva bejelentkezned a Google fiókodba.

GOOGLE ANALYTICS KÓD ÉS FB PIXEL INTEGRÁCIÓ

A számok nyomonkövetése egy nagyon fontos eleme az online marketingnek. A Salonicban a Google Analytics és a Facebook követőkódod is be tudod illeszteni. Az utóbbi a hirdetések készítésénél is hasznos lesz.

A két kódot a “Beállítások” – “Online bejelentkezés” menüponton belül fogod tudni beilleszteni, a “Saját Google Analytics követési azonosító” és a “Facebook Pixel kód” rublikáknál.

Salonic IDŐPONTFOGLALÓ FELÜLET beágyazása - VIDEÓ

Célszerű a Salonic-ot beágyaznod a saját weboldaladra, hiszen így könnyebben tudod követni a konverzióidat, és jobban is mutat a saját domain neved alatt ez a naptár.

Lépések:

  1. Szabd személyre a beágyazandó naptárt a Salonic oldalán.
  2. Másold ki a beágyazandó kódot
  3. Válaszd ki a helyet, ahova be szeretnéd illeszteni, majd pedig egy Shortcode elementor elembe másold be a kódot