Influencer Marketing

Influencer Marketing: Az influencerek azaz „véleményvezérek” azok a közösségi média felületeken levő nagy rajongótáborral rendelkező személyek, akik befolyással vannak követőtáborukra. 

Az influencer marketing lényege, hogy ezeknek az embereknek a kezébe adjuk a termékeinket, hogy tegyék közzé róla a véleményüket/értékelésüket egy képpel vagy bemutató videóval együtt.

Fontos megjegyezni, hogy eleinte úgynevezett mikro-influencerekkel akarunk dolgozni, akik még nem ismertek annyira, de egy adott téma felé érdeklődő embereknek még többet is számít a véleményük, mint nagy sztároké (akikről mindenki tudja, hogy csak pénzért osztanak meg termékeket). 

Egyszerűen a mikro-influencerek esetében őszintébb értékelésekre számítanak az emberek, és nekünk is hangsúlyozni kell, hogy nem csak egy megosztást kérünk tőlük, hanem véleményt. 

A mikro-influencerek nem kérnek el annyi pénzt egy promócióért, vagy megcsinálják ingyen, egyszerűen termékért cserébe.

HOgyan profitálhatsz Az Influencer marketingből

FONTOS!!  Nagyon sokan azt hiszik, hogy pusztán influencer marketinggel sikeressé lehet tenni egy vállalkozást, azonban ez egy hatalmas tévhit. Ez csupán egy eszköz a márkád népszerűsítésére és a bizalom építésére.

Meglehet, hogy közvetlen eladásokat nem fog generálni egy-egy influenceres megjelenés, viszont a képeket, amiket ezek a személyek készítettek fel tudjuk használni a weboldalunkon vagy az e-mail marketingben, ami tovább növeli a látogatók bizalmát a márkánk felé.

Alapvetően az ügyfélszerzésre a fő eszközünk a Facebook hirdetések. Az influencer marketinggel viszont új embereket érhetünk el, és a készült tartalmakat Facebook hirdetésekhez is fel tudjuk használni. 

Mielőtt belekezdesz, fontos átgondolni, hogy a te vállalkozásodban érdemes-e influencer marketinggel foglalkozni? 

Általánosságban elmondható, hogy ha fiatal korosztálynak szóló fogyasztói cikket árulsz, akkor az influencer marketing jól fog működni. Például kozmetikumok, divatcikkek, fitnesz tipikus példák arra, hogy miket lehet kiválóan eladni influencer marketinggel. 

Szolgáltatások eladására az influencer marketing általában nem alkalmas (kozmetikáknak/szalonoknak működhet), ha megkérsz valakit, hogy ajánljon másoknak azt inkább az ún. „referral marketing” (ajánlási marketing) névvel jelöljük. 

Influencer marketing a Youtube-on

Az ideális YouTube influencerek a számunkra azok, akiknek a feliratkozóik valahol 5.000 és 20.000 között vannak.

A feliratkozók mellett meg kell néznünk a megtekintéseiket is például, ha 1 hónap alatt 800-an néznek meg egy videóját, felejtsük el. Sokkal értékesebb egy kevesebb feliratkozóval, de sok megtekintéssel rendelkező influencer, mint fordítva, hiszen ez azt jelenti, hogy a közönségét várhatóan kifejezetten érdekli a véleménye.

Ne felejtsük el megnézni a többi közösségi média felületét is, hiszen sok Instagramon/Facebookon népszerű influencer csak nemrég indult el YouTube-on, de nyilván a videóit más felületein is megosztja majd.

Az 5.000 – 20.000 db követővel rendelkező kategória jellemzően 10.000 és 70.000 forint közötti összeget kér el egy-egy videóért, nyereményjátékért, azonban először mindenképp meg kell próbálnunk ingyen rávenni őt, hogy videót készítsen nekünk, hogy csak akkor költsünk pénzt, amikor már tudjuk, hogy milyen megtérülésre számíthatunk.

Influencert keresni hosszú idő, pár órát rá kell szánni.

Ha pl. egy kozmetikumokkal foglalkozó webshopod van, keress például sminkes csatornákat a YouTube-on. Ha találtál egy jónak tűnő csatornát, 3 lehetőséged van innen tovább haladni:

1. lehetőség

2. lehetőség

3. lehetőség

KAPCSOLAT FELVÉTELE AZ INFLUENCERREL

Ha megvan az e-mail címük írjunk nekik e-mailt. Az e-mailben mutatkozzunk be neki, mint az XY márka tulajdonosa, aki olyan személyeket keres, akik képviselni tudják a márkánkat.

Térjünk ki arra, hogy nagyon szimpatikus nekünk a videói alapján, és biztosak vagyunk benne, hogy mindkettőnk számára gyümölcsöző együttműködés lehet köztünk.

Először ajánljunk fel neki ingyenes terméket a videóért cserébe, esetleg egy másik ingyenes terméket a követőnek egy nyereményjáték keretein belül kisorsolásra.

Ha erre az „ingyenes” ajánlatra nem érkezik válasz 1 héten belül, vagy nemlegesen dönt, írjunk egy újabb e-mailt, amiben kérdezzük meg hogy mennyiért vállalná az együttműködést, esetleg ajánlj fel egy személyes találkozót egy kávézóban, hogy meg tudd vele beszélni a részleteket.

A következő 3 e-mailt használjátok sablonnak, viszont írjatok bele hasznokat a saját termékeitekről.

Kedves XY!:)

Az XY (saját márkád) képviseletében írok neked. Új prémium márkaként a piacon keresünk olyan személyeket, akik a márkánk nagyköveteként képviselnék a termékeinket.

Ahogy nézegettük a youtube csatornádat, azt gondolom, hogy minimum egy ilyen intelligens és csinos hölggyel kell pozícionálni magunkat!
Felajánlanánk Neked 2 teljesen ingyenes XY terméket. Egyet tesztelésre Neked, a másikkal pedig a követőidet szeretnénk meglepni egy nyereményjáték keretein belül. Kérlek, nézz rá a weboldalra, hogy tudd, mihez adod a neved!:)
www.sajatdomained.hu

Hogy ez a nyereményjáték mindkettőnknek a javára váljon, a játékban való részvétel feltétele első sorban az, hogy feliratkozzanak a Te csatornádra. Eddigi tapasztalatok alapján nagyon sok új feliratkozóval tud bővülni a csatorna, akik később mind aktív követőkké válnak.
A csatornádból kiderült, hogy minőségi tartalmakat készítesz, ezért úgy gondoljuk, hogy teljes mértékben rád tudjuk bízni a videó elkészítését.

Kérlek mindenképp válaszolj nekem erre az e-mailre, ugyanis 4 főt keresünk youtube-ról első körben, szeretném, ha te lennél az egyik.

Várom a válaszod!
Üdv,

 

Szia XY!:)

1 hete írtam neked egy e-mailt, amire sajnos nem kaptam még választ. Sikerült elolvasnod?

Szeretnénk megkérdezni, hogy mennyi lenne az az összeg, amiért cserébe elvállalnád nekünk ezt a nyereményjátékot?

Ahogy azt előzőleg is írtuk, ez az együttműködés mindkettőnknek a javára válna ugyanis a nyereményjátékban való részvétel feltétele első sorban az, hogy feliratkozzanak a Te csatornádra. Eddigi tapasztalatok alapján nagyon sok új feliratkozóval tud bővülni a csatorna, akik később mind aktív követőkké válnak.

Várom a válaszod!
Üdv,

 

Szia XY!:)

Sajnálattal olvassuk leveledet, azonban nagyon szeretnénk veled együttműködni.

Mikor lenne időd, hogy leüljünk egy kávézóban, ahol megbeszélnénk az együttműködés részleteit és a Te díjadat a nyereményjátékért cserébe? 

Ahogy azt előzőleg is írtuk, ez az együttműködés mindkettőnknek a javára válna ugyanis a nyereményjátékban való részvétel feltétele első sorban az, hogy feliratkozzanak a Te csatornádra. Eddigi tapasztalatok alapján nagyon sok új feliratkozóval tud bővülni a csatorna, akik később mind aktív követőkké válnak.

Várom a válaszod!
Üdv,

 

Első levelünk éles helyzetben:
És a rá érkező válasz:

Az árak megbeszélése során különösen emeljétek ki a következőket: 

– a nyereményjátékban való részvétel feltétele, hogy feliratkozzanak az Ő csatornájára vagy kövessék egyéb közösségi média platformon -amelyik neki jobban tetszik- 

– ha már nagyobb követőszámmal rendelkeztek Facebookon, vagy Instagramon mondhatjátok, hogy ezt a nyereményjátékot Ti is megosztjátok, így a Ti közönségetekből is feliratkozók lesznek az Ő csatornáján

– érvelhettek azzal is, hogy miután megosztottátok a Facebook oldalatokon a videót, fizetett hirdetések fognak látogatókat terelni a hivatkozásra, így több ezer új emberhez fog elérni a videó akik szintén feliratkoznak a csatornájára

Ezekkel az érvekkel olyan szituációt teremtetek, amiben a feltételek nekik kifejezetten kedvezőek, és Ti is jól jártok vele, így ki tudtok alkudni egy erősen nyomott árat vagy akár teljesen ingyenes megjelenést.

Amikor írjátok neki a szöveget, gondoljatok bele, hogy az adott influencer számára legalább olyan eszmei érték a YouTube csatornája, mint számotokra az új webshopotok, tehát nagyon szívesen fogadja a kedves, dicsérő szavakat a csatornájával kapcsolatban, így egyből kezdésként szimpátiát tudunk benne kelteni.

Amennyiben belement az együttműködésbe, mindenféleképpen az elején tisztázzuk le vele, hogy ne rakja ki egyből a videót, először küldje el nekünk, hogy át tudjuk nézni.

A jóváhagyás és posztolás után a videót mindenképpen oszd meg a saját közösségi média felületeiden, esetleg küld ki e-mail kampányként.

A nyereményjátékot a Simple Giveaways bővítménnyel bonyolítsuk le a tréningben tanultak alapján.

INFLUENCER MARKETING AZ INSTAGRAMON

Az Instagramon jellemzően a fiatalabb korosztály van jelen ezért, ha a Te webshopod célközönsége kifejezetten a 30 év fölöttiek, ez neked nem a legalkalmasabb platform.

Itt olyan személyeket keresünk, akinek a fotóin átlagosan 200-1000 like található. A követők száma nem olyan lényeges, de körülbelül 6.000 és 15.000 közöttieket nézzetek.

Ezzel a like és követőszámmal rendelkező személyek általában 5.000 és 30.000 forint között csinálnak 1 posztot és egy story-t hozzá. Természetesen itt is meg kell próbálkoznunk azzal, hogy ingyenes együttműködést kapjunk a termékért cserébe.

Ha Instagramon szeretnénk influencereket megkeresni, akkor a profiljuknak írt direct message-ben (lényegében privát üzenet) keressük fel a kiszemelteket, ha nem reagálnak, csak akkor írjunk nekik e-mailt.

Influencer kereséskor különösen vigyázzunk arra, hogy ha például egy fogyasztó teához keresünk arcot, ne feltétlenül azt a hölgyet válasszuk, aki a képei 90 %-án alul van öltözködve, ugyanis őket nagyon nagy valószínűséggel férfiak követik.

Influencerek keresése az instagram-on

Üzenetküldés

INFLUENCEREK követőinek ELLENŐRZÉSE

Az Instagram-on nagyon sokan szeretik növelni a követőik számát hamis követőkkel, botokkal.
 
Éppen ezért fontos, hogy mielőtt valakinek pénzt adnánk egy posztért cserébe leellenőrizzük, hogy a követőik valósak-e, vagy csak egy szoftver által generált arab/kínai követőkről van szó.

Kedves XY!:)

Az XY márka képviseletében írok neked egy együttműködés kapcsán. Nagyon szimpatikusnak tűnsz a profilod alapján, így azt gondoljuk, hogy tökéletesen tudnád képviselni a márkánkat.

Felajánlanánk Neked egy teljesen ingyenes XY terméket, egy posztért cserébe, valamint amennyiben szeretnéd, az egyik követődet is meglepjük egy nyereményjáték keretein belül. Kérlek, nézz rá a weboldalra, hogy tudd, mihez adod a neved!:)
www.sajatdomained.hu

Hogy ez a nyereményjáték mindkettőnknek a javára váljon, a játékban való részvétel feltétele első sorban az, hogy kövessenek Téged az Instagramon. Eddigi tapasztalatok alapján nagyon sok új követővel tud bővülni a profilod, akik nagy részben mind aktív követőkké válnak.
A profilodból kiderült számunkra, hogy minőségi tartalmat posztolsz, ezért teljes mértékben rád bíznánk a fotó elkészítését, hiszen fontos, hogy ugyan úgy kommunikálj a követőid felé, ahogy azt eddig tetted.

Várom a válaszod!
Üdv,

 

Szia XY!:)

1 hete írtam neked egy üzenetet instagram-on, amire sajnos nem kaptam még választ. Sikerült elolvasnod?

Szeretnénk megkérdezni, hogy mennyi lenne az az összeg, amiért cserébe elvállalnád nekünk ezt a megjelenést / nyereményjátékot?

Ahogy azt előzőleg is írtuk, ez az együttműködés mindkettőnknek a javára válna ugyanis a nyereményjátékban való részvétel feltétele első sorban az, hogy kövessenek Téged instagram-on. Eddigi tapasztalatok alapján nagyon sok új aktív követővel fog bővülni a profilod.

Várom a válaszod!
Üdv,

Szia XY!:)

Sajnálattal olvassuk leveledet, azonban nagyon szeretnénk veled együttműködni.

Mikor lenne időd, hogy leüljünk egy kávézóban, ahol megbeszélnénk az együttműködés részleteit és a Te díjadat a megjelenésért / nyereményjátékért cserébe? 

Ahogy azt előzőleg is írtuk, ez az együttműködés mindkettőnknek a javára válna ugyanis a nyereményjátékban való részvétel feltétele első sorban az, hogy kövessenek Téged instagram-on. Eddigi tapasztalatok alapján nagyon sok új aktív követővel fog bővülni a profilod.

Várom a válaszod!
Üdv,

MIk legyenek az influencer által készített posztban?

2 dolgot fontos kérni az influencerektől: egyrészt fontos, hogy az influencer emelje ki a termékünk/szolgáltatásunk előnyeit, hogy neki miért tetszett, miben tartja jobbnak, mint más termékek, amik elérhetőek (ti is előre megírhatjátok neki).

Másrészt fontos hogy tisztázzuk vele, hogy ugyan olyan „hangnemben”/stílusban fogalmazza, ahogy eddig is kommunikált a követői felé, ne legyen erős promóció jellege a megosztásnak.

Azt kell érezniük a követőinek, hogy a terméket SZÍVBŐL AJÁNLJA nekik, tehát a véleményét is hozzáfűzi a megosztáshoz. 

Fit candy kampány –
jó példa

Az alábbi megosztás egy remek példa arra, hogy milyen leírást szeretnénk látni 1-1 influencertől.

Teljesen személyesen kommunikál a követői felé, leírja a személyes véleményét és tapasztalatait, kiemel egy sor pozitív dolgot a termékről.

A legjobb, ha valaki beleírja a személyes véleményét és ízlését nem csak a termékeddel, hanem egyáltalán a témával kapcsolatban is.

Ez extra munka az influencerek számára, tehát érdemes neked már előre elküldeni a kérdéseket, amiket megválaszol a posztban.

Fit candy kampány –
rossz példa

Ahogy látjátok ez a megosztás ugyan arról a helyről származik, de míg az előző egy kiváló példa, addig itt egy összecsapott reklámposztot látunk, ami minden bizonnyal a legkisebb meggyőző erővel sem bír. 

Minden bizonnyal a többi bejegyzésben nem hemzsegnek úgy a felkiáltójelek, mint itt (ami mindig a tukmálás jelzője).

Továbbá nincs szó azokról a dolgokról, amik elsőre felmerülnek kérdésként a nézőben: 

– miben mások a termékek a többi cukrászda termékeinél?

– milyen az íze? 

– az influencernek milyen szerepet tölt be az életében az egészséges élemód, milyen „trükkök” váltak be neki? 

herbioticum kampány –
jó példa

Ez az influencer egy kérdéssel indít, ami kommentelésre buzdítja a követőit, viszont sajnos nem olyan kérdést, amire könnyű válaszolniuk (végülis mit tudnak erre írni?).

Viszont jó, hogy kiemelt olyan dolgokat, amik megkülönböztetik a hasonló termékektől, például, hogy vegán összetevőkből készül, és nincsenek benne szintetikus anyagok.

Talán még jobb lenne, ha ki lenne emelve, hogy anyukáknak kifejezetten ajánlja a természetessége miatt (amit nyilván minden más nő is fontosnak tart, tehát bár az anyukák vannak megszólítva, mások is úgy érzik majd, hogy érdemes ezt a terméket választani). 

Hibaként talán csak azt lehet felróni, hogy nem jelölte meg a promotált márka Instagram oldalát (linket nem lehet a bejegyzésbe tenni, csak más Instagram oldalra lehet kattintható linket tenni, ezt mindenképp kérjük). 

HERBIOTIKUM KAMPÁNY –
rossz példa

Ez az influencer csak közhelyesen ír a termékről, minimális energia ment a fotó elkészítésébe, így ez várhatóan nem is illeszkedik a többi tartalma közé.

Nagyon fontos, hogy ilyen esetben hangsúlyozzuk, hogy ez sajnos nem lesz elég.

Még jobb, ha előre szólunk, hogy milyen hibákat nem szeretnénk látni a képen és szövegben, akár kiemelhetünk 1-2 korábbi posztját az influencernek, amit kifejezetten tetszik, és amihez hasonlót akarunk. 

Valószínűleg ezt a bejegyzést másodpercek alatt elfelejtik a követők, így semmi értelme sincs. 

lakásparfüm kampány –
jó példa

Ez a poszt teljesen egy szívből jövő ajánlásnak tűnik, szinte meg se fordul valaki fejében, hogy egy kampány része:

Lakásparfüm KAMPÁNY –
rossz példa

Ilyenért pedig nem szívesen adunk pénzt, ismét egy összecsapott munka:

REPOST

Az influenceres együttműködések során készült képeket, videókat mindenképpen tedd közzé a weboldaladon például a termékoldalakon mivel, ha egy „ismertebb arc” tartja a kezében a terméked, növelik a bizalmat a márkád iránt a vásárlók szemében.

Továbbá érdemes ezeket az üdvözlő vagy a kosárelhagyásos e-mail automatikába is beraknod.

instagram Influencer ügynökségek

A fentebb tárgyaltak alapján hasznos tud lenni a hirdetéseinkben, valamint a weboldalunkon, ha olyan képeket teszünk közzé, ami nem egy szerkesztett kép, hanem egy létező (ismert) ember tartja a kezében a termékünket.

A Terra Case, Mantra Vida és a Karma Vida esetében is influencer ügynökségeket vettünk igénybe, ugyanis mint majd látni fogjátok, egyenként megkeresni őket rettentő sok idő és eléggé körülményes. Az influencerek, akiket az olcsóbb ügynökségek biztosítanak számunkra alapvetően nem túl jó minőségűek, viszont az ezzel járó ügyintézés terhét leveszik a vállunkról.

A mi esetünkben vásárlás szinte egyáltalán nem, forgalom pedig nem számottevően érkezett az ilyen együttműködésekből, de a képeket azóta is tudjuk hasznosítani a hirdetéseinkben és a weboldalunkon is.

INSTAFAME ÜGYNÖKSÉG