Organikus google forgalom 101

FACEBOOK HIRDETÉS GYORS-START KEZDŐKNEK: Ez az anyag kifejezetten olyan embereknek készült, akik vagy nem hirdettek még Facebookon soha, vagy az alapoktól akarják áttekinteni a Facebook hirdetési platformját.

Amennyiben már hirdettél Facebookon, és magabiztosan mozogsz a felületen, úgy nyugodtan átugorhatod ezt az anyagot. 

A legtöbb esetben a legolcsóbb, legkönnyebb és leginkább kiszámítható módszer új érdeklődők behozására a Facebook hirdetések. 

A SEO lassú és sokszor nehezen kiszámítható, Google hirdetésekkel pedig csak akkor tudsz vásárlókat szerezni, ha valaki már keresgél a témában, és akkor könnyen összehasonlíthatja a Te ajánlatod másokéval.

A Facebook hirdetéseket arra használjuk, hogy új vásárlókat érjünk el, akik esetleg még nem is hallottak a termékünkről, soha nem gondoltak arra, hogy ilyenre szükségük lenne, de most hogy egy kiváló ajánlatot tettünk eléjük, könnyű igent mondaniuk.

Az anyagban elmagyarázom az alapvető fogalmakat, amiket érdemes átlátni a hirdetés logikájának megértéséhez, megismerkedünk a rendszer alkotóelemeivel, és lépésről-lépésre előkészítjük a hirdetés lehetőséget.

FACEBOOK HIRDETÉSI PLATFORM ALAPELEMEK

A Facebook hirdetési lehetőségeit több különböző eszközön keresztül érjük el, és több különböző eszközt használunk a hirdetés során, amiknek a tisztázása fontos így a kezdetben. 

Néhány ezek közül tisztán adminisztratív jellegű (például a Vállalkozáskezelő, ami egy rendező jellegű eszköz), de mást aktívan használunk a hirdetésben (például a képpontot és a termékkatalógust). 

facebook hirdetés alkotóelemei

A Facebook hirdetések mindig 3 szintből állnak:

– KAMPÁNY (itt adjuk meg a hirdetés költségkeretét, és a hirdetés célját)

– HIRDETÉSSOROZAT (ezen a szinten adjuk meg a hirdetés célközönségét, hogy ki lássa a hirdetést és hogy milyen készülékeken és felületeken jelenjen meg a hirdetés)

– HIRDETÉS (ezen a szinten adjuk meg, hogy hova vezessen a hirdetés linkje, továbbá itt írjuk be a hirdetés szövegét és adjuk meg a képet/videót, amit látni fognak)

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy amikor elkezdünk feladni egy hirdetést, akkor az alábbi kép fogad, és ahogy haladunk vele, megyünk a kampány szinttől a hirdetés szint felé (az említett szinteket bekereteztem pirossal a képen):

A hirdetés létrehozása során a következő dolgokat kell majd megadnunk:

1, HIRDETÉS CÉLJA (kezdetben ez nekünk mindig FORGALOM lesz, majd az első hónapok után lehet a KONVERZIÓS kampányokat tesztelni, hogy jobb eredményeket hozzon, és néhány speciális kampánycélt tárgyalunk még külön)

2, HIRDETÉS KÖLTSÉGKERETE (meg tudjuk adni, hogy naponta mennyit költsön a Facebook a kampányon belül lévő hirdetéssorozatokra és hirdetésekre – jellemzően mi 1.000 Ft/nappal szoktuk kezdeni a hirdetéseket, ha többet tervezel költeni, akkor több 1.000 Ft/napos kampányt indíts, NE egy 2.000 Ft/naposat)

3, CÉLKÖZÖNSÉG (itt megadhatod hogy milyen korosztályú/nemű/érdeklődésű emberek lássák a hirdetésed, illetve léteznek speciális célközönségek is – ezeket nagyon részletesen átnézzük a tréningben, mivel itt fontos döntéseket kell hoznunk majd)

4, ELHELYEZÉSEK (itt eldönthetjük, hogy hol jelenjenek meg a hirdetéseink: eleinte CSAK Facebook-on, a Facebook-hírfolyamban fogunk hirdetni, majd később elkezdhetünk Instagram-képfolyamban is)

5, MÉDIATARTALOM (minden hirdetésnek van egy „kreatív” része, ami a képet/képeket vagy videót jelenti, ami megjelenik majd a célközönségnek – így tudjuk vizuálisan is bemutatni az ajánlatunkat, és érdemes lesz többet is tesztelni párhuzamosan, mert minél érdekesebbnek bizonyul, annál alacsonyabb költséggel tudunk elérni több embert)

6, SZÖVEG (a kép/videó mellett olyan szöveget is kell írnunk, ami megragadja a közönség figyelmét és bemutatja a termék hasznát – ehhez felhasználjuk a korábbi értékesítési szövegírással kapcsolatban tanultakat, és példákon keresztül sajátíthatod el majd, hogy hogyan érdemes ezeket megfogalmazni)

7, CÉLOLDAL (utolsóként meg kell adni, hogy milyen oldalra vezessen a hirdetés – ez jellemzően egy termékoldal lesz, de lehetőség még az is, hogy egy cikkre vezeted az embereket vagy egy csaliajánlat oldalra, mint például a 30 vállalkozás ötlet letöltőoldala)

HIRDETÉSI TEVÉKENYSÉG ELŐKÉSZÍTÉSE LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE

6. LÉPÉS: FACEBOOK-KÉPPONT
LÉTREHOZÁSA

Minden hirdetési fiókban egy képpontot tudsz létrehozni, és minden weboldaladhoz külön hirdetési fiók kell.

A lényeg, hogy ne használj egy képpontot több oldalon, mert a hirdetési szabályzatot is sérti, és helytelen adatok rögzítését is eredményezheti.

Facebook képpontot a Vállalkozáskezelőn belül az ESEMÉNYKEZELŐ – ADATFORRÁSOK menüponton belül tudod létrehozni egy kattintással.

Minden képponthoz tartozik egy 15 számjegyből álló azonosító – nekünk csak erre lesz szükségünk.