Sales funnel építés cartflows használatával
A CartFlows az egyik legjobb sales funnel építő WordPress bővítmény. Tökéletes online tréningek, havi feliratkozásos programok és fizikai termékek értékesítésére is.
Segítségével egyrészt teljes mértékben személyre tudjuk szabni a pénztár oldalunkat és olyan extra elemeket tudunk hozzáadni, mint például a garanciális információk, a gyakran ismételt kérdések vagy a visszajelzések. Ezek az extra elemek egyértelműen csökkentik a kosárelhagyások mértékét, ezért kétségtelen, hogy ez az egyik leghasznosabb funkciója a CartFlows-nak.
Másik remek funkciója, hogy a már meglévő sales funnel-ünket olyan extra komponensekkel tudjuk kiegészíteni, amelyek segítségével nagyban megnövelhetjük vásárlóink átlagos kosárétékét (pl. post-purchase upsell-ek segítségével).
A Cartflows
telepítése
A bővítmény használatához először az ingyenes verziót kell telepítenünk. Ehhez a Vezérlőpult – Bővítmények – Bővítmények hozzáadása menüpontban keress rá a „CartFlows”-ra, telepítsd és kapcsold is be.
A sikeres telepítés és bekapcsolás után a WordPress vezérlőpult bal oldali menüjében megjelenik a CARTFLOWS menüpont.
A továbbiakban minden beállítást itt fogunk végrehajtani.
A bővítmény PRO verzióját bónuszként mi biztosítjuk ehhez a képzéshez egy oldalhoz – a telepítést és a licensz aktiválását ezen az oldalon tudod igényelni.
A Flow-k
bemutatása
A Flow-k létrehozásával lényegében egy teljes sales funnel-t tudunk létrehozni, akár landing page-gel, pénztároldal-lal és upsell-ekkel együtt.
Egy új flow létrehozásához kattints a Vezérlőpult – CartFlows – Flow menüpontra, majd az ADD NEW gombra.
A flow felépítésére 2 lehetőséged van:
- Create Your Own: Ebben a módban magadnak kell létrehoznod a Flow egyes lépéseit.
- Ready Templates: Ebben a módban kész flow-kat tudsz egy kattintással beimportálni, amiket később személyre tudsz szabni (erről később bővebben).
Az elkészített Flow-kat elnevezheted (1), átrendezheted az egyes lépések sorrendjét (2), hozzáadhatsz új lépéseket (3), valamint természetesen ki is törölheted a nem szükségeseket (4).
Ezen kívül van lehetőséged az egyes lépések A/B tesztelésére is (5), ami egy iszonyat értékes funkció (erről szintén később).
A Cartflows
Funkciói
Ahogy már a bevezetőben is olvashattátok, a fejlesztők rengeteg, nagyon hasznos funkcióval vértezték fel a CartFlows-t. Segítségével növelheted az átlagos kosárértéket, maximálisan személyre szabhatod a pénztár oldalt, valamint minden eszközöd meg lesz ahhoz, hogy 100%-ban optimalizálni tudd a weboldaladat konverziók szempontjából.
A következőkben részletesen bemutatom az egyes funkciókat, azoknak hasznait.
Conversion
templates
A CartFlows lehetőséget ad arra, hogy lényegében egy kattintással beimportáljunk egy professzionálisan összerakott többlépcsős sales funnel-t a weboldalunkra, így nem kell ennek építését a nulláról kezdenünk.
A bővítmény magába foglal több, mint 15 teljes, előre elkészített sales funnel-t (template-et). Ezek között szinte minden online vállalkozás megtalálja a számára megfelelőt. Van olyan, amely e-kereskedelmi termékek forgalmazása esetén lehet hasznos, de olyanok is, amiket ebook-ok vagy online tréningek értékesítéséhez lehet használni.
A template-ek egyrészt azért roppant hasznosak, mert ezeket olyan profik rakták össze, akiknek lényegében ez a munkájuk – vagyis nagyon tudják, hogy mi működik és mi nem.
Másrészt azért lehet hasznos számunkra, mert egy ilyen template használatával több órányi munkát spórolhatunk meg – ez pedig mindannyian tudjuk, hogy egy vállalkozó életében hatalmas szó.
Mint ahogy már fentebb említettem, egy kattintással beimportálható template-kről beszélünk. Egy ilyen template használatához először menjünk a CartFlows bővítményen belül a TEMPLATES fülre, ahol lehetőségünk van böngészni az egyes template-k között, sőt azt is megnézhetjük, hogy a template-ben milyen oldalak találhatók és hogyan néznek ki pontosan.
Ha megtaláltuk a számunkra legrelevánsabbat, akkor egyszerűen kattintsunk az IMPORT TEMPLATE gombra és adjunk egy nevet neki. Ez után másodperceken belül már egy teljesen funkcionáló sales funnelünk lesz.
Nemcsak teljes funnel-eket lehet beimportálni, hanem a meglévő funnel-ünkbe is van lehetőség egy-egy lépést (oldalt) előre elkészített templateből létrehozni.
Erre gyakran lehet szükség, hiszen lehet, hogy például a már régóta meglévő funnel-edbe szeretnél betenni egy upsell-t vagy downsell-t (ezekről a következő pontban). Ekkor sokkal célszerűbb template-ket használnod, mivel ezeknél nem csak maga az oldal, hanem a gombok funkcionalitása is előre el van készítve.
Ehhez lépj be a funnel-ed szerkesztésébe, kattints az ADD NEW STEP gombra, válaszd ki a template-k közül, hogy milyen típusú oldalt szeretnél betenni, majd miután kiválasztottad a neked tetsző variációt, kattints az IMPORT gombra, majd adj nevet a lépésednek és már meg is vagy mindennel. A folyamat nem igényelt 15 másodpercnél több időt.
One-Click
upsell
Vállalkozásunk bevételét kétféleképpen tudjuk növelni: vagy az eladásaink számát növeljük (vagyis több vásárlót szerzünk), vagy elérjük azt, hogy egy vásárló nagyobb értékben vásároljon tőlünk.
Az online marketing világában nincsen nehezebb annál, mint egy új vásárló megszerzése. Éppen ezért most nem is erre fogunk fókuszálni, hanem arra, hogy megnöveljük a vásárlóink átlagos kosárértékét.
A One-Click Upsell funkció segítségével úgynevezett post-purchase upsell-eket (és downsell-eket) tudunk létrehozni.
A post-purchase upsell lényege, hogy egy vagy több általunk kiválasztott ajánlatunk a fizetési folyamat befejeztével kerül a vásárló elé. Ekkor a vásárló 1 kattintással hozzá tudja adni ajánlatunkat a meglévő rendeléséhez.
A példában egy online tréning megvásárlását követő post-purchase upsell-t láthattok – itt egy ebook csomaggal tudják a vásárlók még kiegészíteni a rendelésüket.
A post-purchase upsell azért egy rendkívül hasznos funkció, mert:
- 1. Ezzel nagymértékben meg tudjuk növelni az átlagos kosárértéket.
- 2. A vásárlónak nem kell megadnia újra a fizetési adatait (vagyis nagyon könnyen és gyorsan hozzá lehet adni a rendeléshez az ajánlott terméket / szolgáltatást).
- 3. Mivel a vásárlónak nem kell újra végigmennie a fizetési folyamaton, ezért az újonnan bevezetett kétfaktoros hitelesítést sem kell még egyszer elvégeznie.
- 4. A vásárló már feladta a rendelését, ezért nem lehetséges az sem, hogy valaki a post-purchase upsell miatt nem vásárol (vagyis lényegében nem lehet ezzel semmit veszteni).
Természetesen előfordulhat az is, hogy bizonyos vásárlók nem élnek a post-purchase upsell ajánlatunkkal. Ekkor 2 lehetőségünk van:
- A: Átirányítjuk a vásárlót az upsell ajánlatunk után a rendelést visszaigazoló oldalra.
- B: A Flow-nkat kiegészítjük még egy post-purchase downsell-lel.
Ha az utóbbi döntést hozzuk és beteszünk egy ilyen downsell ajánlatot a Flow-nkba, akkor amennyiben valaki nem élt az upsell ajánlatunkkal (de csakis abban az esetben), akkor még a rendelést visszaigazoló oldalra való irányítás előtt meg fog neki jelenni a downsell-ünk is.
A könnyebb érthetőség kedvéért lent találtok egy ábrát is: ha a vásárló él az upsell ajánlatunkkal, akkor rögtön a rendelést visszaigazoló oldalra kerül, viszont ha nem él vele, akkor a következő oldal neki a downsell ajánlat oldala lesz.
Hogyan néz ki a downsell a gyakorlatban?
Az eredeti példánál maradva, ha felajánlottuk upsell-ként az e-book csomagunkat 150$-ért, azonban valakinek nem kellett (esetleg a magas ár miatt), akkor van lehetősége 50$-ért megvásárolni csak az egyik e-book-ot (ugye ez maga a downsell).
Az upsell-ek és downsell-ek használata roppant egyszerű. Az előző pontban bemutatott előre elkészített template-ekből tudjuk beimportálni a nekünk tetsző variációt.
Ezután kiválaszthatjuk azt, hogy melyik terméket szeretnénk az ajánlatunkba betenni, valamint azt is, hogy milyen áron. A dizájnt és az ajánlat szövegezését pedig az általunk használt page builder-rel maximálisan személyre tudjuk szabni.
FIGYELEM! A CartFlows bővítménnyel kiépített pénztár oldal utáni ajánlatokat csak a Stripe fizetési szolgáltatón keresztül lehetséges kifizetni.
Order
bumps
Az order bump-ok segítségével a pénztár oldaladon tudsz elhelyezni egy bepipálható ajánlatot. Ezzel szintén nagyban tudod növelni az átlagos kosárértéket.
Mivel a vásárló ekkor csak legfeljebb néhány sornyi leírást olvashat a felajánlott termékről / szolgáltatásról, ezért mindenképpen olyan ajánlatot érdemes ide betenni, amiről ennyi információ is elegendő ahhoz, hogy a vásárló eldönthesse, hogy kíván-e élni vele.
Ezek alapján 2 féle ajánlatot érdemes betenni ide:
- 1. Az eredeti terméket / szolgáltatást kiegészítő terméket/szolgáltatást (ami növeli az eredeti termék értékét).
- 2. Az eredeti terméket egy kedvezményes áron.
Előbbire jó példa egy telefontok mellé felkínált üvegfólia, utóbbira pedig remek példa egy kozmetikum vásárlása esetén még egy azonos kozmetikum felajánlása csökkentett áron (fogyó termék, úgyis újra kell majd vásárolnia a vevőnek, miért ne tenné meg ezt most?). Ennek az ajánlatnak jellemzően egy olcsóbb terméket érdemes berakni, amire a vásárlónak könnyű igent mondania.
Az Order Bump alkalmazásához először a Flow-n belül válaszd ki a pénztár oldalad, majd az ORDER BUMP fülön kattints az ENABLE ORDER BUMP gombra.
Miután engedélyezted az Order Bump használatát, kiválaszthatod, hogy melyik terméket szeretnéd felajánlani és milyen áron, valamint természetesen lehetőséged van a megjelenő szövegek szerkesztésére is.
A/B Split
testing
Amikor elkészítjük a weboldalunkat, akkor természetesen a lehető legtöbbet akarjuk kihozni belőle. Utánaolvasunk mindennek: hogy a landingünket hogyan építsük fel, milyen színeket használjunk, hogyan alakítsuk ki pénztároldalunkat, …
Ezzel azonban egy probléma van: nem biztos, hogy számunkra az a legjobb megoldás, amit X videóban láttunk, vagy Y mondta.
És ez nem azt jelenti, hogy X vagy Y nem mond igazat, csupán annyiról van szó, hogy az online világban nincs mindenre egy egyértelmű válasz, nincsen két teljesen ugyanolyan vállalkozás.
Ezért rendkívül fontos, hogy leteszteljük, hogy a MI esetünkben (a mi ajánlatunkkal, a mi piacunkon, a mi célközönségünknek) melyik megoldás működik a legjobban, melyikkel tudjuk a legtöbb konverziót elérni. A CartFlows A/B Split Testing funkciója pontosan erre ad lehetőséget.
Lehetőségünk van A/B tesztelni például, hogy:
- Melyik főcím hatékonyabb a landing oldalunkon.
- Hogyan iratkoznak fel többen: ha az oldalon van a feliratkozó űrlap, vagy ha csak egy gombot teszünk be a weboldalra és arra kattintva jelenik meg az űrlap popup formájában?
- Az egylépéses fizetési folyamat eredményez alacsonyabb kosárelhagyást, vagy esetünkben a kétlépcsős lenne a jobb választás?
Az A/B tesztelés mikéntje pedig elég egyszerű a CartFlows esetében.
Egy kattintással létre tudjuk hozni az eredeti oldalunk klónját, beállíthatjuk, hogy a forgalom milyen arányban menjen az A és B variációra, valamint a CartFlows felületén belül össze tudjuk hasonlítani a verziókat konverziós arány és generált bevétel szerint is.
cartflows analytics
& insights
Ahhoz, hogy sikeres online vállalkozásod legyen, elengedhetetlen a weboldaladon történő interakciók mérése, valamint a mérések alapján a folyamatok optimalizálása.
A CartFlows-on belül található Insight funkció különböző elemzésekkel segít megérteni a weboldaladon történő fizetési folyamatok teljesítményét. Ennek segítségével világosan láthatod, hogy a funneled mely részei működnek megfelelően és mely részein érdemes még javítanod.
Ez a funkció különösen hasznos az előző pontban említett A/B tesztelés során.
A CartFlows Insights-on belül olyan információkat láthatsz, mint például:
- Kattintások száma
- Konverziók száma
- Konverziós arány
- Átlagos kosárérték
- Generált bevétel a funnel egyes lépéseire lebontva
Rendkívül könnyedén használható: menj bele az megvizsgálni kívánt Flow-ba, majd kattints a felső menüsoron az ANALYTICS fülre. Itt elérsz minden szükséges információt, amelyre a fizetési folyamat optimalizáláshoz szükséged lehet.
Checkout
layouts
Webshopok esetén az átlagos kosárelhagyási ráta 70%. Ez azt jelenti, hogy minden 10 emberből, akik kosárba tették a termékedet 7 nem fejezi be a vásárlási folyamatot.
Ennek elsőszámú oka az lehet, hogy a pénztár oldalon szembesülnek a túlságosan magas szállítási költségekkel vagy hogy nem találnak olyan szállítási módot / szolgáltatót, akiket szívesen választanának.
A következő ok pedig nem más, mint a túl bonyolult / nem logikusan felépített pénztár oldal lehet. Ezzel azonban webshop tulajdonosként nehéz mit kezdeni, ugyanis a legtöbb esetben szinte alig, vagy egyáltalán nincs lehetőség módosítani a pénztár oldalon.
A CartFlows segítségével teljes mértékben személyre tudod szabni a pénztár oldalt bármiféle bonyolult kódolás nélkül.
A CartFlows-on belül többek között lehetőség van:
- Az adatbekérő mezők sorrendjének megváltoztatására, nem kívánatos mezők eltávolítására, sőt, akár új egyedi mezőket is létre tudsz hozni.
- Eldöntheted, hogy egy- vagy kétoszlopos elrendezésben legyen-e a pénztár oldalad, de azt is beállíthatod, hogy egy vagy két lépcsőben kéred-e be az adatokat.
- Betehetsz extra bepipálható ajánlatokat a pénztár oldalra (ugye ez a már korábban említett Order Bump).
- Ezeken felül természetesen maximálisan testre tudod szabni a pénztár oldalad design-ját is.
Lentebb láthattok egy remek példát CartFlows PRO-val összerakott pénztár oldalra: