Webshop motorok seo beállításai

Az érdeklődőszerzés legolcsóbb módja az organikus forgalom. Ha valaki a Google keresőben (nem hirdetés formájában) megtalálja az oldaladat és rá is kattint, akkor máris organikus forgalom terelődött az oldaladra.

Az, hogy a fent említett látogató mennyi időt tölt el az oldalon, esetleg vásárol-e, az több tényezőtől is függ. Ilyen például az oldal betöltési sebessége, a felhasználói élmény és az, hogy a látogató megtalálta-e, amit keresett.

Ha a reménybeli vásárló nem azt találja az oldalon, amire számított, akkor hamar továbbáll. A Google keresőből érkező forgalomnál ez legtöbbször azért fordulhat elő, mert az oldal tartalma nem kapcsolódik elég szorosan a látogató által keresett kifejezéshez.

Tegyük fel, hogy valaki rákeres a „terepfutás” kifejezésre és a találati listában egy futócipőket áruló webshop termékoldalát is megtalálja. Tegyük fel, hogy ez a valaki most ismerkedik a sportággal és alapvető információkat keres. Ő lehet, hogy néhány hét múlva majd vásárolni is szeretne, de jelenleg NEM. Ha tehát ő rákattint a webshopra, szinte biztos, hogy vásárlás nélkül, gyorsan fog távozni, mert nem találta meg azt, amit keresett.

Összefoglalva: Ahhoz, hogy ingyen tudj érdeklődőket / vásárlókat szerezni, elengedhetetlen a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO.

Ahhoz, hogy egy oldal SEO szempontból rendben legyen, meg kell keresni a megfelelő kulcsszavakat és el kell őket helyezni az oldalon úgy, hogy a keresőmotorok megtalálják és relevánsnak ítéljék.

Ennek ismeretében egy weboldal keresőoptimalizálása 2 fő lépésre bontható. A kulcsszavak keresésére és azok elhelyezésére az oldalon. Ebben az anyagban azt mutatom meg, hogy a Kulcsszó kutatás című anyag alapján keresett kulcsszavakat hol célszerű elhelyezni, és hogy ezeket hol lehet beállítani a különböző platformokon.

Jó példák

Mielőtt nekilátnánk a technikai megvalósításnak, nézzünk meg 1-1 jó példát a legnépszerűbb webshop motorok használatával készült oldalak közül.

Az oldalakat az Ubersuggest SEO elemző eszközével vizsgáljuk meg.

Áttekintés,
Előkészületek

A SEO beállítások elvégzésében és ellenőrzésében nagy segítséget nyújt 1-1 külön eszköz. Mielőtt nekiállnánk a keresőoptimalizálásnak, nézzük meg, hogy melyik rendszer esetében melyik eszközt tudjuk használni.

Elsődleges
Kulcsszó

A kulcsszó kutatás során megtalált kifejezések közül ki kell egyet választanod, ami az elsődleges kulcsszavad lesz. Ez az a kulcsszó, amire a legnagyobb hangsúlyt szeretnéd fektetni. A kiválasztásra vonatkozóan nincs konkrét módszer, alapvetően azt a kifejezést kell választani, ami a legjobban leírja az oldal témáját és nagy keresési volumennel rendelkezik.

Az elsődleges kulcsszót a következő helyeken ajánlott használni:

  • Title tag-ben és Metaleírásban
  • URL-ben: A bejegyzés / termék létrehozásakor lehet megadni, de később bármikor szerkeszthető
  • Főcímben (H1 tag), alcímekben (H2, H3, …) és szövegtörzsben
  • Szövegben elhelyezett linkekben
  • Kép fájl nevében és ALT attribútumában: az ALT attribútumba írt szöveg jelenik meg akkor, ha a látogató az egeret az adott kép fölé viszi. Ezt más szóval helyettesítő szövegnek is szokták nevezni.

Elhelyezés a Title tag-ben és meta leírás

Elhelyezés az oldal URL címében

Elhelyezés a főcímben és az alcímekben

A kulcsszavak elhelyezése a címben nyilván nem igényel nagy technikai tudást, inkább az jelenthet kihívást, hogy a kulcsszó természetesen hasson a szövegben, ne legyen „beleerőltetve”.

Ha ez megvan, akkor már csak a megfelelő címsor szintet kell kiválasztani, amit az alábbi helyeken tudsz megtenni:

Elhelyezés szövegbe ágyazott
linkekben

Gyakran előfordul, hogy egy mondaton belül egy szöveges linket helyezünk el. Tehát nem egy külön gombot, csak egy linket. Ezeknek a linkeknek a szövege is hatással van a keresőoptimalizálásra, ezért ide is érdemes kulcsszavakat is tenni.

Elhelyezés kép fájl nevében és ALT attribútumában

Amikor a látogató a weboldaladon az egérmutatót egy kép fölé viszi, akkor a kép ALT attribútumába írt szöveg jelenik meg. Ezt figyelik a keresőmotorok is. Tehát ide is érdemes úgy beilleszteni a kulcsszavakat, hogy azok természetesnek tűnjenek.

Másodlagos kulcsszavak

A kulcsszó kutatás során megtalált összes kulcsszó ebbe a csoportba tartozik, kivéve az elsődleges kulcsszó. Tehát ezek azok a kifejezések, amik szintén jól leírják az oldalad témáját, de kisebb keresési volumennel rendelkeznek.

A másodlagos kulcsszavak használata az alábbi helyeken javasolt:

  • Alcímekben, szövegtörzsben
  • Kép ALT attribútumában
A technikai megvalósítás természetesen semmiben nem különbözik az elsődleges kulcsszavaknál bemutatottaktól.

LSI kulcsszavak

Olyan szavak és kifejezések, amik az elsődleges kulcsszóhoz logikailag kötődnek és nem részei a másodlagos kulcsszó halmaznak. Ezek a kulcsszavak segítenek a keresőmotoroknak megérteni, hogy miről szól az oldalad. Tehát itt nem az a cél, hogy nagy keresési volumennel rendelkező szavakat használj, hanem az elsődleges kulcsszó által leírt témára legrelevánsabb szavakat kell használnod.

Az LSI kulcsszavakat az alábbi helyeken érdemes használni:

  • Főcímben, alcímekben az elsődleges és másodlagos kulcsszavak mellett, szövegtörzsben
  • Kép ALT attribútumában
  • Horgony link szövegében
A technikai megvalósítás természetesen semmiben nem különbözik az elsődleges kulcsszavaknál bemutatottaktól.