Hogyan Szerezz több vásárlót a lokális vállalkozásodba?

Ebben az anyagban átvesszük, hogy milyen marketing megoldások alkalmazásával tudnak helyi (lokális) vállalkozások több látogatót és több vásárlót szerezni.

A helyi vállalkozások népszerűsítése jóval bonyolultabb, mint az online vállalkozásoké, mivel ezeknél sokkal nehezebben lehet megállapítani, hogy egy adott érdeklődő vagy vásárló melyik marketing megoldásunk eredményeképpen kereste fel vállalkozásunkat.

Ennek ellenére érdemes kiaknáznunk az online marketing nyújtotta lehetőségeinket.

Mivel számtalan típusú helyi vállalkozás létezik, amikkel kapcsolatban csak nagyon általános tanácsokat lehetne adni, ezért egy konditerem példáján keresztül mutatjuk be a lehetséges marketing megoldásokat.

GOOGLE CÉGEM
(forgalom)

Google Cégem (angolul Google my Business) egy platform, ahol a Google keresésekben, valamint a Google térképen való megjelenésedet tudod kezelni – lényegében egy adatlapot tudsz létrehozni a vállalkozásod számára a Google felületein. 

Így az érdeklődők könnyebben megtalálják a helyet, és az ahhoz kapcsolódó legfontosabb információkat. Ha egy konkrét szolgáltatást keresünk, akkor általában beírjuk az adott szolgáltatás, vagy egy adott cég nevét a Google keresőbe.

Ekkor a találati lista jobb oldalán általában megjelenik egy információs panel, ami a keresett cég legfontosabb adatait, webhely elérhetőségét, nyitvatartását tartalmazza.

Ez a Google Cégem adatlap, amit egyszerűen létrehozhatsz ezen a linken – csak egy Google fiókra van szükség, valamint a vállalkozásod címének megadására, végül pedig vissza kell igazolnod a hely tevékenységét.

Bizonyos esetekben engedik, hogy a hely visszaigazolását egy SMS-ben kiküldött kóddal tedd meg, de általánosságban egy postai levelet küldenek ki a visszaigazoló kóddal a megadott címre, és ezt kell megadnod majd az összes funkció használatához.

Ahogy a fenti képen is látható, számtalan nagyon hasznos információt jeleníthetünk meg vállalkozásunkról, többek között:

  • Pontos cím
  • Nyitvatartási idő
  • Telefonos elérhetőség
  • Weboldal elérhetősége
  • Hely rövid leírása pár mondatban
  • Google vélemények 
  • Egyéb, akár Facebook-os vélemények
  • Kapcsolódó közösségi média platformok
  • A helyről készült képek és videók

Ahogy láthatjátok, a Google Cégemben lényegében az érdeklődők tájékoztatásához szükséges összes információt meg lehet jeleníteni.

A Google Cégem az egyik alapköve a lokális vállalkozások online jelenlétének, enélkül rengeteg potenciális látogatótól/vásárlótól eshetünk el.

Gondoljunk csak bele: ha valaki az üzletünket keresi Google-n és nem találja meg a címet vagy azt, hogy mikor van nyitva az üzlet, akkor nagy valószínűséggel egy másik lehetséges alternatívát keres. Ez pedig jelentős veszteséggel járhat vállalkozásunk számára.

Google Cégem
bemutató

Intelligens Google
maps hirdetések
(forgalom)

Ahogy ezt már korábban beszéltük, ha az emberek egy konkrét szolgáltatást keresnek, akkor általában beírják az adott szolgáltatás nevét a Google keresőbe.

Ekkor a találati listában megjelenik egy térképes kereső, amely a közelben lévő olyan vállalkozásokat mutatja meg, amelyek megfelelnek a keresésünknek.

Ha rákattintunk a térképes keresőre, akkor 2 dolgot láthatunk:

Egyrészt egy oszlopot bal oldalon, ahol a keresésünknek megfelelő vállalkozások vannak felsorakoztatva. A lista elején azokat a vállalkozásokat láthatjuk, amelyek fizettek a megjelenésért (1). Mivel ezek a vállalkozások a lista elején vannak, ezért az érdeklődők nagyobb valószínűséggel fogják ezeket a vállalkozásokat felkeresni.

Másrészt jobb oldalon láthatjuk magát a Google Maps-et, amelyen a hirdető vállalkozások csakugyan meg vannak különböztetve – ezeket a piros gombostű rengetegben egy-egy zöld színű négyzettel emeli ki a Google (2).

Az ilyen típusú hirdetések pontosan azért hatásosabbak fizikai üzlettel rendelkező vállalkozások számára, mint a többi Google hirdetéstípus, mert az emberek keresnek egy problémára egy megoldást, és értelemszerűen a találati lista első találatai közül választják ki azt az üzletet, amit a későbbiekben meg fognak látogatni.

A Google Maps hirdetésekhez mindenképpen szükség van egy Google Cégem fiókra, valamint egy Google Ads fiókra is (innen fogod tudni indítani a hirdetéseket). Ezeken kívül fontos, hogy kapcsold be a Google Ads fiókodban a „Location Extension”-t, mivel csak így fog tudni megjelenni vállalkozásunk a Google Maps-en.

(A Location Extension bekapcsolásáról ebben a Google cikkben olvashatsz bővebben.)

Összességében az egyszerűen a Google Cégem fiókból indítható „Smart” hirdetések is kiválóan működnek – ezeknek a landing page-e lényegében a Google Cégem adatlap, nem pedig egy weboldal. 

A konditerem esetében (ahol ugye egy havi bérlet 11.990 Ft, és a legtöbben sok hónapig maradnak) ez nagyon költséghatékonyan hozza folyamatosan az érdeklődőket, átlagosan 1,51%-os átkattintási aránnyal, 21 Ft körüli CPC-vel.

Waze hirdetések
(forgalom)

A Waze napjaink egyik legelterjedtebb autós navigációs rendszere, azonban amióta bevezették a Waze hirdetéseket, az eredeti funkcióján kívül a vállalkozások is nagy hasznát vehetik a szoftvernek, mivel nagyszerűen beépíthető a lokális vállalkozások marketing stratégiájába.

Waze hirdetések segítségével nem csak a vállalkozásod forgalmát növelheted, hanem használhatod akár a márkád / üzleted ismertségének növelésére, és arra, hogy vállalkozásodat az emberek fejében tartsd (Top-of-mind awareness).

Erre azért van lehetőség, mert rendkívül olcsó a Waze hirdetések futtatása, havi 150$ költéssel is akár 75.000 embert érhetsz el.

Waze hirdetések esetén 4 különböző hirdetéstípust különböztetünk meg:

A „Pins” hirdetések vezetés közben a térképen jelennek meg egy gombostű formájában, a gombostűk a hirdető vállalkozás helyét mutatják.

A gombostűre kattintva lehetőségünk van az adott üzlet címét Célállomásként beállítanunk.

Díja: 1$/1.000 megjelenítés

Az „Arrow” hirdetések a képernyő szélén jelennek meg, egy nyíl formájában jelzik a vállalkozásod helyét. Ezek a hirdetések olyan embereknek jelennek meg, akik NINCSENEK közel a vállalkozásodhoz.

A „Pins” hirdetésekhez hasonlóan, ennél is van lehetőségünk az adott címet beállítanunk célállomásként.

Díja: 3$/1.000 megjelenítés

A „Takeover” hirdetések akkor jelennek meg, amikor egy Waze felhasználó az autójával teljesen megállt. Ekkor a képernyő tetején megjelenik egy banner, amelyben a vállalkozás logóját (vagy egyéb képet), valamint egy rövid (maximum 80 karakteres) szöveget jeleníthetünk meg.

A „Takeover” hirdetésekben van lehetőségünk a legtöbb információt megmutatni a felhasználóknak, ezért ez a legdrágább hirdetésformátum.

Díja: 11$/1.000 megjelenítés

A „Search” hirdetések értelemszerűen akkor jelennek meg, amikor egy felhasználó a vállalkozásodhoz hasonló üzletre keres rá (ilyenkor a te vállalkozásod jelenik meg először).

Ezek a hirdetések teljes mértékben ingyenesek, amennyiben legalább 1 aktív hirdetésed fut.

Díja: ingyenes

Ahogy láthatjátok, a „Pins”, „Arrow” és „Search” hirdetésekkel kifejezetten olcsón tudjátok elérni az embereket, azonban a „Takeover” hirdetések használatát nem javasoljuk, mivel olyan magas árat kérnek el 1.000 megjelenésért, hogy még az egyre jobban dráguló Facebook hirdetésekkel is olcsóbb lenne elérni ennyi embert. 

A következőkben arról olvashatsz, hogy hogyan kell Waze hirdetési fiókot regisztrálni, átnézzük a kezelő felület legfontosabb elemeit és bemutatjuk azt is, hogy hogyan tudsz létrehozni új hirdetéseket.

Waze hirdetési fiók regisztráció

Waze kezelőfelületének áttekintése

A regisztrációt követően átkerülünk a Waze hirdetési fiókunk kezdőoldalára. Fontos, hogy ekkor még nem fogunk tudni hirdetéseket megjeleníteni, mivel a Waze csapatának engedélyeznie kell a regisztrációnkat.

A hirdetések futtatásához az alábbi 3 oldalra lesz szükségünk:

1. Az OVERVIEW oldalon különböző statisztikákat láthatunk a hirdetéseink teljesítményéről, valamint arról, hogy mekkora összeget költött el eddig a Waze a hirdetéseinkre.

2. A MANAGE CAMPAIGNS oldalon az egyes kampányok teljesítményeit láthatjuk, valamint itt van lehetőségünk új kampányokat is létrehoznunk.

3. A MANAGE ADS oldalon az egyes hirdetések teljesítményeit követhetjük nyomon, illetve itt hozhatunk létre új hirdetéseket is.

  • A MANAGE LOCATIONS oldalon a hirdetésekhez használt címeket tudjuk megadni. Fontos, hogy amennyiben egy vállalkozás több üzletét is szeretnénk hirdetni, akkor itt adjuk meg az összes üzlet címét.
  • Az ACCOUNT SETTINGS – DETAILS oldalon az alapvető beállításokon kívül itt tudjuk leállítani a hirdetéseinket. Erre akkor lehet szükség, ha még csak most ismerkedsz a platformmal és nem szeretnél már rögtön az elején pénzt költeni.
  • Az ACCOUNT SETTINGS-BILLING oldalon változtathatod meg a bankkártyaadataidat.

Waze kampányok
létrehozása

A Waze hirdetésekkel lényegében a kampányok felállításán kívül nincsen több dolgunk. A hirdetéseket optimalizálni sem igazán kell, mivel lényegében a 80 karakteres szövegen és a hirdetés formátumán kívül minden adott.

Mint láthatjátok, nagyon gyorsan el lehet indulni a Waze Ads-en és lényegesen könnyebb kezelni, mint a Facebook vagy Google hirdetéseket, ezért mindenképp érdemes legalább kipróbálnod amennyiben a lokális üzletedbe szeretnél több látogatót bevonzani.

Közösségi média jelenlét
(forgalom)

Az Instagramnak kétségtelenül nagy szerepe van a vállalkozás és a közönség közötti kapcsolattartásban, valamint a márkaépítésben, azonban most nem erről, hanem az Instagramnak a lokális marketingben betöltött szerepéről és lehetőségeiről olvashattok.

A hashtagek használata teljes mértékben természetes dolog az Instagram világában. Ugye, ha Instagram posztjainkban hashtageket használunk, akkor az adott hashtagre keresve megjelenik a találatok között a mi posztunk is.

Azonban amikor a posztjainkhoz kapcsolódó hashtageket gyűjtjük össze, nem érdemes kihagyni a saját márkánk hashtagén és a posztot körülíró hashtageken kívül az üzletünkhöz kapcsolódó lokális hashtageket sem. Ilyenek lehetnek például a #budapest vagy a #belvaros hashtagek.

Az Instagrammon lényegében mindegyik posztunkat helyhez köthetjük, így mindenképp érdemes élnünk ezzel a lehetőséggel fizikai üzlettel rendelkező vállalkozások esetén. A posztokban megjelölt helyek a hashtagekhez hasonlóan kereshetőek, mivel az Instagram egy felületre gyűjti az egyes helyekhez kapcsolódó posztokat.

A posztokon kívül a sztorikban is van lehetőségünk hely megadására, ehhez mindösszesen a „Hely” elemet kell hozzáadnunk a sztorihoz.

A posztokon és sztorikon kívül a vállalkozás Instagram oldalának BIO-jában is érdemes feltüntetni az üzlet címét, mivel így az adott városra vagy szűkebb lokációra (pl. utca névre) való keresés esetén is ott leszel a találatok között.

Példaként mindenképp érdemes kiemelni az STC Boxing & Fitness Instagram oldalát.

Első ránézésre lehet, hogy nem tűnik különlegesnek a feed-jük, sőt a nagyjából 1.200 követő alapján azt is gondolhatnánk, hogy nem annyira foglalkoznak a közösségi média megjelenésükkel.

Azonban az STC Boxing-nál nem a követőszám növelésére koncentrálnak, hanem arra, hogy a meglévő közönségüknek minél értékesebb és relevánsabb posztokat készítsenek. Ez már abból is látszik, hogy az egyes posztokra (az 1.200 fős követőbázis ellenére) 80-100 like is érkezik.

Az STC Boxing mellett érdemes megnézni még a The Squad edzőterem Instagram oldalát is.

Itt – az STC Boxinghoz hasonlóan – értékes tartalmakat osztanak meg a követőkkel: hogyan kell kivitelezni az egyes gyakorlatokat és mikor milyen órák vannak a teremben. Ezeken kívül olyan magas minőségű videókat készítenek, amelyek tökéletesek a terem promótálására (ezeket valószínűleg külön hirdetik is).

Ugye ezek mind olyan tartalmak, amelyek hasznosak a követők számára és (a szakmai videók segítségével) szakértőként pozicionálják a konditeremben dolgozó edzőket.

FONTOS: Ahhoz, hogy Instagram oldaladban meg tudd adni az üzleted címét, mindenképpen üzleti Instagram oldallal kell rendelkezned.

Egyedi ajánlatok kidolgozása
(konverzió)

Természetesen nincsenek olyan ajánlatok amelyek minden egyes iparágban megállnák a helyüket, ezért a következőkben a konditermi példánál maradva mutatjuk be, hogy milyen ajánlatok alkalmazásával lehet növelni fizikai üzletünk konverziós arányát és az egyes vásárlók LTV-jét (Life Time Value = élettartamra vetített érték, összesen mennyi bevételünk származik 1-1 vásárlónkból ).

Ingyenes vagy kedvezményes első alkalom

Rengeteg edzőterem van Magyarországon (csak Budapesten több száz található). Tájékozódhatunk az interneten a terem felszereltségéről, az elérhető szolgáltatásokról és elolvashatjuk az összes rendelkezésre álló véleményt, azonban semmi nem garantálja azt, hogy valóban tetszeni fog az adott edzőterem.

Lehet, hogy nem olyan jók az eszközök, mint gondoltuk, lehet, hogy a személyzettel vagy a konditerem tagjaival van valami problémánk, lehet, hogy nincs elég levegő a teremben és még sorolhatnánk.

Éppen ezért a konditermek nagy részében már van lehetőség ingyenesen kipróbálni a termet, hogy megnézzük a saját szemünkkel, hogy nekünk hogyan tetszik.

A konditermek esetén ugye nagyon alacsony a változó költség, 500 embert kiszolgálni leheletnyivel kerül többe, mint 400-at.

Természetesen vannak olyan vállalkozások, ahol nem megoldható az ingyenes első alkalom biztosítása (például egy szépségszalon esetében, ahol lényegében az idődet adod el), azonban ekkor is érdemes lehet valamifajta kedvezménnyel bevonzani az embereket.

Remek példa a kedvezményes első alkalom alkalmazására az Nr1 Fitness edzőterem csoport alábbi ajánlata:

Ingyenes első alkalom helyett roppant kedvezményes áron van lehetőség megvásárolni egy 7 napos bérletet (199 Ft), és ha tetszik a terem, akkor automatikusan átkerülsz a havi bérletesek közé (azonban a havi bérletet is kedvezményes áron vásárolhatod meg a 7 napos „próbaidőszak” után).

Automatikusan megújuló előfizetéses program

Ha bemegyünk egy edzőterembe, akkor általában a napi jegyek mellett lehetőségünk van havi bérletet is vásárolni.

A havi bérlet előnye a vásárló számára az, hogy így összességében jóval olcsóbban tud 1 hónapon keresztül edzeni, mintha minden egyes alkalommal, amikor lemegy a terembe napi jegyet vásárolt volna.

A havi bérlet előnye a vállalkozás számára pedig az, hogy így egyrészt jobban elkötelezi a vásárlót a konditerem felé, másrészt, hogy van egy (a napi jegynél jóval magasabb) bevétele, ami attól függetlenül megvan, hogy a vásárló 1x vagy 20x vette igénybe a bérletét.

Automatikusan megújuló előfizetéses program alkalmazásával (mint amilyen például az A-LEVEL Marketing) ezeket az előnyöket tudjuk még jobban felerősíteni, ugyanis ebben a modellben a havi bérletet sem kell havonta megvásárolni, mivel a bérlet árát havonta automatikusan le tudjuk vonni vásárlóink bankszámlájáról.

Ezzel sokkal stabilabb és tervezhetőbb bevételt tudunk elérni, emellett vásárlóink még jobban elkötelezettek lesznek vállalkozásunk felé, így alacsonyabb lesz a lemorzsolódás aránya.

Pontosan ezt az üzleti modellt alkalmazza a korábban említett Nr1 Fitness edzőterem csoport is:

A napi jegyeket illetve havi bérleteket online lehet megvásárolni, az előfizetések pedig 30 nap elteltével automatikusan megújulnak mindaddig, amíg azt le nem mondják.

Előfizetés
hosszabb időre

Az előző pontban beszéltünk a havi bérlet előnyeiről (magasabb elköteleződés, stabilabb bevétel). A havi bérletek mellé érdemes lehet ennél még hosszabb távú, 3, 6, vagy akár 12 hónapos bérleteket is bevezetnünk, ezzel a felsorolt előnyöket még tovább tudjuk erősíteni.

Az ilyen hosszú távú bérleteket olyan vállalkozásnak lehet érdemes bevezetni, amelyek olyan szolgáltatásokat nyújtanak, amit nagyon hosszú távon, folyamatosan igénybe tudnak venni a vásárlók.

Ugye erre remek példa a konditerem, mivel aki edzeni jár, az konzisztensen, hetente több alkalommal teszi ezt,. Azonban érdemes még megfontolni ezt a lehetőséget minden sportolási lehetőséget biztosító vállalkozásnak, a beauty piacon lévő vállalkozásoknak (fodrászatok és szépségszalonok) és masszőröknek is.

Az Nr1 Fitness ezt az árazási megoldást is alkalmazza:

Hűségprogram
alkalmazása

Ahova rendszeresen, de nagyobb időközönként szoktak járni az emberek (pl.: szépségszalon, fodrászat, autószerelő) ott érdemesebb az előfizetéses programok helyett valamilyen hűségprogramot kidolgozni (egy autószerelőnél például minden 5. szerelés munkadíjából 50% kedvezményt adni).

A fent felsorolt példákon kívül a hűségprogramok rendkívül jól szoktak teljesíteni éttermek és kávézók esetén is.

A hűségprogramnak a fő haszna benne van a nevében: az emberek szeretik a kedvezményeket, illetve az ingyenes ajándékokat, így, ha 5-10-15 vásárlás után valami számukra értékeset kapnak hűségükért cserébe, akkor szívesebben vásárolnak az adott vállalkozástól, ráadásul gyakrabban is, mint azt általában tennék.

Érdemes a hűségért kínált kedvezményt / ajándékot úgy kitalálni, hogy az minél vonzóbb és értékesebb legyen a vásárlók számára, miközben a lehető legkisebb költséggel járjon az vállalkozásunknak.

Erre jó példa a Starbucks hűségprogramja, ahol 5 kávé vásárlása után 1 kávét ingyen kaphatsz. A Starbucks-nak 1 kávé előállítási költsége 200-300 Ft (alacsony költség), azonban ennél jóval magasabb a feltételezett értéke a vásárlók szemében (1.000-1.200 Ft + maga az érzés, hogy ajándékot kapnak). 

Programok / kihívások
szervezése

Az egyértelmű, hogy egy edzőterembe mindenki azért jár le, hogy jobb formába kerüljön.

Azonban az emberek fitnesz céljai nagyon gyakran kudarcba fulladnak. Ennek több oka van:

  1. Nincsen meg a kellő motiváció.
  2. Ha van is elég motiváció, akkor is gyakran jönnek olyan elakadási pontok, hullámvölgyek, amelyeken nagyon nehéz egyedül átlendülni.
  3. Nincsen kitűzve egy konkrét elérendő cél egy konkrét dátummal.

Ha pedig az emberek nem érik el az áhított céljukat, akkor egy idő után nem járnak le a terembe, nem vásárolnak újabb bérletet ezzel pedig a konditerem bevételtől esik el.

A különböző programok elindításával erre a 3 gyakori elakadási pontra kínálhatunk megoldást klienseinknek. Egy program működését a legegyszerűbben egy példán keresztül lehet bemutatni.

A 28 by Sam Wood egy amerikai személyi edző fitneszprogramja, amiben azt ígéri, hogy a napi 28 percet igénylő edzéseik segítségével elérhetik az emberek kitűzött céljaikat.

A program maga a havi előfizetéses üzleti modellt alkalmazza, ennek a népszerűsítésére megalkották a 8 hetes programjukat / kihívásukat (8 hét = konkrét dátum a célnak).

A program lényege, hogy minden regisztrált tag hozzáfér egy applikáción keresztül különböző edzésformák (sajáttestsúlyos edzés, intervall edzés, jóga, …) edzésterveihez és mindenki kap egy személyre szabott étrendet (ezzel természetesen nagyban segítik a tagoknak a céljuk elérését).

A programon belül a szervezők biztosítanak a tagoknak kérdezési lehetőséget a csapat szakértőitől, valamint lehetőség van a program tagjaitól is kérdezni, segíteni és motiválni egymást (motiváció + segítség bármilyen elakadás esetén).

Ha mindez nem lenne elég, a program minden egyes tagja 150$-os pénzjutalmat kap, amennyiben teljesítette a 8 hetes kihívást, ehhez hetente legalább 1 edzést kell megcsinálniuk a tagoknak (motiváció). A legnagyobb fejlődést elérő és a legtöbbet segítő tagokat pedig további jutalomban részesítik a szervezők (még több motiváció).

A 8 hetes programért csupán 99$-t kérnek el, míg minden tag, aki sikeresen elvégezte a programot kap 150$-t.

Ha elvégzünk egy gyors számolást, akkor még a lemorzsolódás figyelembevételével is valószínűleg mínuszos maga a program.

A nagyon magas LTV-jű vállalkozások esetén (mint amilyen például a 28 by Sam Woods is) ez egy teljesen bevett marketing fogás: ha nem arra koncentrálnak, hogy ez alatt a 8 hét alatt minél több pénzt kipréseljenek a vásárlókból, hanem arra, hogy egy relatíve alacsony összegért nagyon magas értéket adjanak, akkor sokkal magasabb az esélye annak, hogy a program letelte után ezek a vásárlók továbbra is aktív előfizetők maradnak.

Bár ilyen jellegű programokat nem minden vállalkozás tud szervezni (leginkább a fitnesszel, diétával és oktatással foglalkozó vállalkozások számára lehet ez egy ideális ajánlat), érdemes átgondolni, hogy milyen hasonló ajánlattal tudod kibővíteni a vállalkozásodat.

Emellett azt is érdemes lehet átgondolni szolgáltató vállalkozás esetén, hogy van-e olyan szolgáltatás, amelyet a vásárlók akár a saját otthonukból maguk is meg tudnak csinálni. Ilyenre remek példa egy szépségszalon esetén egy a sminkelés és a szépségápolás alapjait bemutató online kurzus készítése, vagy egy masszőr esetén otthon elvégezhető nyújtógyakorlatokat bemutató online kurzus készítése.

Az otthonról végezhető ajánlatok sokkal jobban skálázhatóak, mint a hagyományos, a szolgáltató aktív tevékenységét igénylő ajánlatok.

Ezt támasztja alá a 28 by Sam Woods programja is, amelyben az évek alatt több, mint 500.000 ember vett már részt (ennek ugye a töredékével sem tudott volna együtt dolgozni a személyi edző, ha minden kliensnek személyesen tartott volna edzéseket).

időpont foglaló
rendszer
(konverzió)

A lokális vállalkozások több piacán is (például szépségszalonoknál, fodrászatoknál) elengedhetetlen az időpontok egyeztetése.

Ezek a (jellemzően szolgáltató) vállalkozások azonban általában az időpontokat telefonon egyeztetik a kliensekkel és a jól bevált vonalas füzetükben vezetik azt, hogy kihez mikor melyik kliens jön.

Ez egyrészt rengeteg kézi adminisztrációval és telefonálgatással jár, ami heti szinten akár több órát is igényelhet (ez idő alatt pedig ugye nem keres pénzt a szolgáltató), másrészt pedig mivel sok macerával (és kellemetlenséggel) jár lemondani egy egyeztetett időpontot, emiatt gyakran előfordul, hogy előzetes figyelmeztetés nélkül nem jelenik meg 1-1 kliens a megbeszélt időpontban – mondani sem kell, ez újabb bevételkiesést jelent.

A fent felvázolt számtalan problémára (ha nem is 100%-ban, de nagyban) megoldás lehet egy online időpontfoglaló rendszer bevezetése.

Ennek segítségével:

Amennyiben mélyebben érdekel az időpontfoglaló rendszerek működése és lehetséges funkciói, a linkre kattintva eléred az erről készült teljes A-LEVEL anyagot.

Google review gyűjtése
(ügyfélápolás)

Ahogy azt már a webshopokkal kapcsolatos anyagokban sokszor írtuk, 2021-ben az egyik legnagyobb erejű marketingeszköz a vélemények és visszajelzések gyűjtése (és megjelenítése).

A mai világban már szinte nincsen olyan ember, aki ha online szeretne vásárolni vagy éppen egy szolgáltatást keres, akkor ne olvasná el a választott termékről vagy szolgáltatóról írt visszajelzéseket. Ennek az oka egyszerűen annyi, hogy az emberek már nem bíznak meg vakon az ismeretlen cégekben.

Vegyünk egy példát: le kell fénymásolnunk 1-2 dokumentumot és mivel nincsen otthon nyomtatónk, keresünk egy nyomdát a közelben.

A találatok között ezt a 3 opciót nézzük meg: az 1-es nyomda nem is rendelkezik Google Cégem értékelésekkel, így ezt az opciót rögtön elvetjük, a 2-es nyomdának mindösszesen 3.0-ás az értékelése, ami kifejezetten rossznak számít, ezért ezt is kizárjuk a lehetőségek közül, azonban a 3-as nyomda 4.2-es értékeléssel már teljesen elfogadható, ezért ezt fogjuk választani.

Az emberek nagy része pontosan így keresi meg, hogy melyik szolgáltatót válassza – ha pedig nincsenek vélemények az adott cégről vagy többnyire csak negatívak vannak, akkor azt a céget kapásból elvetik az emberek.

Hogyan gyűjts
Google Review-kat

Természetesen, ha valaki rákeres a vállalkozásunkra a Google-ben, akkor ott közvetlenül is tud visszajelzést írni, azonban az emberek nagyon kis része teszi ezt meg magától, ezért érdemes megkérni erre elégedett vásárlóinkat.

Ezt a legkönnyebben úgy tudjuk megtenni, ha generálunk egy Google review linket, amelyre rákattintva rögtön a Google Cégem fiókod értékelő felületére kerül a kattintó. Ezt a linket pedig kiküldhetjük e-mailben, vagy akár posztolhatjuk Facebookon.

A legegyszerűbben a Gather Up Google Review Link Generator Chrome bővítménnyel tudunk létrehozni Google review linket.

Miután hozzáadtad a bővítményt böngésződhöz, nyisd meg a Google keresőt és írd be a vállalkozásod nevét (ahogy a Google Cégemben szerepelsz).

Ezután kattints a jobb felső sarokban lévő bővítmény ikonjára. A kattintás után át fognak irányítani egy új oldalra, ahol 2 linket fogsz találni: az egyik a vállalkozásod Google Maps megjelenésének a közvetlen linkje, míg a másik lesz az a link, amire rákattintva rögtön megjelenik a Google Cégem fiókod értékelő felülete – nekünk értelemszerűen a második URL-re lesz szükségünk.

FONTOS: A Google szabályai szerint semmilyen formában (pl. kuponnal vagy egyéb kedvezménnyel) nem lehet ösztönözni, illetve jutalmazni a Google Cégem profilhoz kapcsolódó visszajelzések íróit.

Google Review-k
kezelése

A negatív vélemények törlésére nincsen lehetőségünk, azokat csak a Google törölheti bizonyos esetekben például, ha egyértelműen „támadás” érte a Google Cégem profilodat (értsd: tömegesen olyanok adnak rossz értékelést, akik nem is látogatták meg az adott helyet).

Nagyon fontos, hogy megfelelően kezeljük a negatív véleményeket, mivel egy jól kezelt negatív véleménnyel akár összességében pozitív benyomást is kelthetünk az adott véleményt olvasókban (és nekünk pontosan ez a célunk).

MEGJEGYZÉS: Más platformokon is érdemes a véleményeket gyűjteni, mint például a vállalkozás Facebook oldalán vagy a weboldalatokon, azonban lokális vállalkozások esetén a Google Cégem értékeléseknek van a legnagyobb jelentősége.

Ez egyrészt amiatt van, mert a lokális vállalkozások szolgáltatásaira általában Google-n szoktak rákeresni az emberek és a visszajelzések közül a Google Cégem véleményekkel találkoznak legelőször, másrészt pedig a Google-val szemben megvan az emberekben egyfajta bizalom és jobban hisznek az itt található visszajelzések valósságában, mint amiket például a weboldalunkon jelenítünk meg (például amiatt is magasabb a bizalom, mert nem lehet jutalmazni a visszajelzés írását, illetve a negatív vélemények törlésére sincsen lehetőség).

Follow-up e-mailek
(ügyfélápolás)

A follow-up e-mailek kihagyhatatlan elemei egy edzőterem marketing stratégiájának.

A konditermek (és a hasonló üzleti modellre épülő vállalkozások) esetén kulcsfontosságú tényező az üzlet sikerességében, hogy a hónapok múlásával a terembe járók minél kisebb része morzsolódjon le.

A follow-up e-mailekkel 2 célunk van: