Örökzöld Sales
funnel készítése
Ebben az anyagban átvesszük, hogy hogyan tudsz örökzöld sales funnelek hozzáadásával több érdeklődőt vásárlóvá konvertálni. Ez elsősorban online kurzusokat árusító vállalkozások számára hasznos, de bizonyos e-kereskedelmi vállalkozások is sikeresen használhatják ezt.
Az örökzöld sales funnelek egyszeri beállítás után, autópilóta üzemmódban generálnak vásárlásokat a vállalkozásod számára. Például e-mail feliratkozás után egy limitált ideig tartó kedvezményes ajánlatot jeleníthetsz meg az érdeklődő számára, ami a határidő letelte után VALÓBAN elérhetetlenné válik.
Ezzel egyrészt rengeteg időt spórolhatsz meg, másrészt sokkal konzisztensebben és kiszámíthatóbban fogsz tudni vásárlásokat generálni.
A probléma az élő promóciókkal
Az online kurzusokat általában évente néhány alkalommal lebonyolított élő promóciók („launch” alapú promóciók) keretein belül szokták értékesíteni.
Amennyiben Te is ezt csinálod, akkor a potenciális vásárlóid élőben látják a hirdetéseidet, élőben tartasz nekik webinárokat, vagy élőben készítesz X napos kihívást az érdeklődőknek.
Ezt nevezzük zárt csatlakozási rendszernek: évente néhányszor meg van nyitva a csatlakozási (vásárlási) lehetőség, ezt pedig több különböző módon promótáljuk.
Ezzel a fajta promótálással 3 probléma van:
1. Az eladások (így a bevétel realizálása is) egy nagyon rövid időszakon belül történik. Ez azért nem a legoptimálisabb, mert így 1-1 apró hibával akár milliós nagyságrendű bevételtől eshetünk el (míg, ha folyamatosan jönnek a vásárlások, akkor folyamatosan és összességében jobban tudjuk optimalizálni a funnelünket).
2. Minden egyes promóció lebonyolítása rengeteg aktív időbefektetést és energiát igényel, így a személyes jelenlétedre mindig szükség van. Ezek az időszakok mindig nagyon sűrűek szoktak lenni, ráadásul egy-egy nagyobb promóció akár több hónapot is igénybe vehet.
3. Évente csak adott mennyiségű ilyen promóciót lehet futtatni, hiszen ha túlzsúfolod a marketing naptáradat, akkor rövid idő alatt elégeted az érdeklődői listádat - így egy bizonyos szint elérése után nehéz nagyobb árbevételi szintre skálázni a vállalkozásodat.
Az örökzöld sales funnelek futtatása többek között erre a 3 problémára nyújt megoldást.
Az alábbiakban átnézzük a Gyorsítósáv tréning promóciójának leegyszerűsített változatát – a valós folyamat ennél lényegesen bonyolultabb, de a követhetőség miatt egyszerűsítésre került a példában.
Ez egy élőben levezényelt, „launch” alapú promóció, ahol van egy felvezető időszak, majd egy kosárnyitással és zárással járó csatlakozási lehetőség. (A következő anyagban megnézzük, hogy milyen lenne ez egy örökzöld verzióra átdolgozva.)
A jelenlegi sales funnelt 2 részre lehet bontani. Először érdeklődőket szerzünk csaliajánlattal, majd az érdeklődőket vásárlókká konvertáljuk a konkrét Gyorsítósáv promóció során.
Érdeklődőszerzés:
Folyamatosan érkeznek látogatók fizetett vagy organikus forrásból az egyik csaliajánlat (30 vállalkozásötlet) landing oldalára.
A landing page-en a látogatók igényelhetik a csaliajánlatot (vagyis megadhatják az email címüket a csaliajánlatért cserébe).
Amennyiben egy látogató igényelte a csaliajánlatot, bekerül az egyik email automatikába, amelyben 5 napon keresztül naponta kap 6-6 vállalkozásötletet.
A sales funnel csaliajánlat részének ezzel vége is van (természetesen kapnak még további emaileket és ajánlatokat is a csaliajánlat feliratkozók, azonban ezek nem kapcsolódnak szorosan a Gyorsítósáv tréning promóciójához).
Érdeklődők konvertálása:
Elkezdődik a Gyorsítósáv promóció, Facebook retargeting hirdetéseket jelenítünk meg a csaliajánlat letöltőknek, hirdetéseket futtatunk a hideg célközönség számára, valamint emailben és egyéb csatornákon keresztül is elkezdjük promótálni a tréninget.
A látogatókat a tréning értékesítő oldalára tereljük, ahol többek között megtalálható egy visszaszámláló, amely a csatlakozás fix lezárulásának időpontjához számol vissza.
Lezárul a csatlakozási lehetőség mindenki számára, ez után már senki nem fogja tudni megvásárolni a kurzust.
Hogyan néz ki egy örökzöld sales funnel?
Az örökzöld sales funnelek teljes mértékben automatizált értékesítési folyamatok, ezért az elkészítésüket követően jelentősen kevesebb időt és energiát igényel a fenntartásuk, így jobban skálázható az általános élő promóciókhoz képest.
Ezen kívül az örökzöld funneleket folyamatosan tudjuk futtatni (az élő promókkal ellentétben), így könnyebb optimalizálni az értékesítési folyamatot.
A funnelek önmagukban is kifejezetten bonyolult dolgok, az örökzöld verzió pedig annál is inkább, ezért az örökzöld sales funneleket egy példán keresztül szemléltetem.
Nézzük meg, hogyan néz ki a Digital Marketer előfizetéses rendszerben működő marketinges kurzusuk örökzöld sales funnele.
1. A funnel egy egyszerű email feliratkozással kezdődik. Ezt általában nem javasoljuk, mivel nagyon kevesen adják meg az email címüket "csak úgy". Érdemes ebben a fázisban inkább egy csaliajánlatot kínálni az érdeklődőknek az email címükért cserébe.
2. Az email címünk megadása után egy különleges ajánlatot kínálnak nekünk. Ennek a keretein belül a 14 napos free trial igénylése mellé kaphatunk egy 995$ értékű bónuszt. Ez az ajánlat azonban a visszaszámláló lejárta után már nem lesz elérhető számunkra.
3. Amennyiben igényeljük a free trial-t, még egy ajánlatot kínálnak nekünk. Ebben 4.000$ értékű bónuszt kaphatunk, amennyiben a free trial helyett már most elindítjuk a rendes, fizetős tagságunkat.
Miért örökzöld ez a sales funnel?
Azért, mert ezt a funnelt az év 365 napjában tudják működtetni.
1. Folyamatosan érkeznek az érdeklődők az oldalra, akiket először feliratkoztatnak az email listájukra - eddig ugye olyan, mint egy egyszerű sales funnel.
2. A feliratkozás után minden feliratkozó kap egy ajánlatot (free trial + bónuszok), ezek azonban csak a visszaszámláló lejártáig érhetőek el.
A visszaszámlálón megjelenő hátralévő idő azonban minden egyes feliratkozónál más és más időpontban jár le.
Hogyan lehet ezt technikailag megvalósítani?
Az örökzöld sales funnelekhez szükség van egyrészt egy landing oldalra, másrészt egy email marketing szoftverre - ezek magától értetődő elemek.
Ezeken kívül még kelleni fog egy úgynevezett örökzöld visszaszámláló bővítmény (angolul evergreen countdown timer), amellyel olyan visszaszámlálókat tudunk elhelyezni az értékesítő oldalakon, amik minden egyes feliratkozónak más-más időpontban járnak le - ezzel a sürgősség érzését tudjuk kiváltani a potenciális vásárlókból.
A sürgősség érzés kiváltásán kívül van még egy fontos funkciója az örökzöld visszaszámlálónak, ez pedig nem más, mint az átirányítás.
Tegyük fel, hogy van egy kurzus értékesítő oldalad a weboldal.hu/kurzus URL-en, amelyre nincsen megnyitva a csatlakozás és van egy weboldal.hu/kurzus-nyitva URL, amin meg lehet vásárolni a kurzust.
Ebben az esetben a visszaszámláló segítségével beállíthatod, hogy ha valaki a weboldal.hu/kurzus-nyitva URL-re érkezik (pl. FB hirdetésekből, vagy a promóciós emailekből), akkor a visszaszámláló lejárta után automatikusan a weboldal.hu/kurzus oldal töltődjön be az adott felhasználónál (még akkor is, ha direktbe a weboldal.hu/kurzus-nyitva URL-t adta meg a keresőben).
Magát, az örökzöld ajánlatot tekintve pedig rengeteg különböző lehetőségünk van, mint például:
– Feliratkozás után kedvezményes ajánlat egy fizetős termékre
– Csaliajánlat letöltés után belépő termék kedvezményes áron
– Vásárlás után kedvezményes ajánlat egy másik fizetős termékre
– Free trial (vagy konzultáció / tanácsadás / hétvége alatt feldolgozható anyag felkínálása)
– Exkluzívan elérhető ajánlat (máskor nem lehet megvenni)
Összefoglalva a különbség az élő promóció és az örökzöld sales funnel között az, hogy az örökzöld sales funnelek esetén minden feliratkozónak más-más időpontban van lehetősége megvásárolni a kínált terméket (kurzust, free trial-t, …) úgy, hogy közben nem veszítjük el a zárt csatlakozási rendszer nyújtotta előnyöket.
örökzöld sales
funnel építése
Amennyiben meglévő sales funneledet szeretnéd átalakítani örökzölddé, az értékesítő oldal és az email marketing szoftver adott, ezért ebben a fejezetben csak az örökzöld visszaszámláló beállításait és funkcióit fogjuk átnézni.
Mi erre a célra az Intelly WP Evergreen Countdown Timer nevű bővítményét ajánljuk.
A szoftvernek elérhető egy ingyenes verziója is, amely mindent tud, amire szükségünk van, azonban elég korlátolt lehetőségeket nyújt (pl. csak fekete-fehér visszaszámlálót tudunk megjeleníteni). Ezért, ha tetszik a bővítmény, érdemes lehet megvásárolni a 47$-os változatát, ami több extra funkciót is biztosít.
A bővítménynek több alternatívája is van, mint például a Deadline funnel, amely lényegesen professzionálisabb megoldásokat kínál – ha a büdzséd megengedi, akkor ennek a használatát javasoljuk, mivel ez az esetek 100%-ában leköveti (még különböző eszközökön is) a vásárlókat, tehát ha lejár a határidő, akkor valóban képtelenség hozzáférniük már!
A hátránya, hogy a havidíj 49$-nál kezdődik, és célszerű a 99$-os havidíjú csomagot választani, így valóban egy borsos árú eszközről van szó (viszont ha jelentős profitot termelsz már, akkor ezt célszerű megfontolni).
Bővítmény
telepítése
A Vezérlőpult – Bővítmények – Új hozzáadása menüpontban keress rá az “Evergreen Countdown Timer”-re, telepítsd és kapcsold is be.
A 3*-os értékelés ne ijesszen meg! Ezek az értékelések régebben készültek és a problémás elemeket kijavította az Intelly WP, ezért is ajánljuk.
A bővítmény telepítése és bekapcsolása után a Vezérlőpulton a „Beállítások” menüpont alatt meg fog jelenni egy új menüpont “Evergreen Countdown Timer” néven.
Bővítmény
beállítása
A bővítmény bekapcsolása után menjünk a VEZÉRLŐPULT – BEÁLLÍTÁSOK – EVERGREEN COUNTDOWN TIMER menüponton belül a „New Countdown” fülre. Itt fogjuk tudni létrehozni a visszaszámlálónkat.
Bár a példában mi is a bővítmény ingyenes verzióját használjuk, azonban részletesen kitérünk az egyes PRÉMIUM beállításokra is.
1. Name: add meg a visszaszámláló nevét. Ez nem fog sehol sem megjelenni a látogatóknak.
2. Type: itt általában a „Date” opciót választjuk ki, így megadhatunk egy időt (nap, óra, perc, másodperc), aminek a letelte után átirányítja a látogatót a nyitott csatlakozási lehetőségről a zárt csatlakozási lehetőséget megjelenítő oldalra.
Amennyiben megvásároljátok a prémium csomagot, lehetőségetek lesz a dátum mellett a fennmaradt helyek számával („Spot countdown”) kapcsolatban is visszaszámlálót létrehozni. Ez leginkább workshopokra és élő eseményekre való jelentkezés esetén lehet egy nagyon jó sürgető tényező (ezzel együtt jó marketing megoldás is).
3. Evergreen: ha ezt a beállítást kikapcsoljuk, akkor egy fix dátumhoz is állíthatunk be visszaszámlálót (így ugye minden felhasználónak egy időben jár le a visszaszámlálója). Ezt, ha örökzöld sales funnelt akarunk készíteni hagyjuk bekapcsolva.
4. Detection Method: itt állíthatjuk be, hogy mi alapján állapítsa meg a rendszer, hogy egy felhasználónál elindult már a visszaszámláló.
Ez ugye egy nagyon fontos tényező. Ha nem működik megfelelően a rendszer (nem trackeli azt, hogy már valakinél elindult a számláló), akkor a bővítmény használata teljes mértékben értelmét veszti.
Alapvetően vagy a Cookie-k vagy az IP cím alapján tudjuk trackelni a látogatókat, azonban a prémium csomagban a kettő együttes használatára is van lehetőség (ez a legbiztosabb megoldás).
5. Expire countdown in: itt állíthatjuk be, hogy a visszaszámláló mikortól induljon (honnan számoljon vissza), amikor egy felhasználó először megérkezik a visszaszámlálóval ellátott értékesítő oldalra.
A visszaszámlálókat napjainkban sok webáruházban használják a sürgősség érzésének kiváltása céljából, azonban ezek gyakran szemlátomást nem valódi határidőkhöz számolnak vissza (pl. 5 nap, 0 óra, 0 perc, 0 másodperc-ről indulnak minden felhasználónál), ezért kialakult egy bizalmatlanság az emberekben a visszaszámlálókat illetően.
Emiatt nekünk itt mindenképpen egy véletlen számot érdemes megadni, vagyis nem „3 nap, 0 óra, 0 perc, 0 másodperc”-et, hanem pl. „2 nap, 21 óra, 35 perc, 54 másodperc”-et.
6. Redirect URL: itt adhatjuk meg, hogy a visszaszámláló lejárta után milyen URL-re irányítsa át a felhasználókat a rendszer.
Ha például a kurzus promóciós emailekben a weboldal.hu/kurzus-nyitva URL-re irányítjuk a felhasználókat, akkor itt megadhatjuk a weboldal.hu/kurzus URL-t, így a visszaszámláló lejárta után a weboldal.hu/kurzus URL-re fognak érkezni az adott felhasználók, amelyen már nincsen megnyitva a kurzushoz való csatlakozás lehetősége.
7. Color: a visszaszámlálónk színeit állíthatjuk itt be. Az ingyenes verzióban csak a fekete és fehér színek közül választhatunk, prémium felhasználóként azonban teljesen beilleszthetjük a visszaszámlálót a weboldalunk dizájnjába.
8. Labels: a számláló alatt megjelenő szövegeket írhatjuk át a megfelelő nyelvre (nap, óra, perc, másodperc).
9. Font size: a visszaszámláló számainak („Digits”) és az alattuk megjelenő feliratoknak („Labels”) adhatjuk meg a kívánt méretét.
Ezzel a végére is értünk a visszaszámlálónk létrehozásának. A Save gomb megnyomása után (10) már nincs más dolgunk, mint betenni a visszaszámláló short code-ját az értékesítő oldalunknak arra a részére, ahol azt meg szeretnénk jeleníteni.
A prémium verzió legtöbb előnyére már kitértünk, azonban egy nagyon fontos még kimaradt, ami nem más, mint az automatikus újraindítás.
Amennyiben élünk az automatikus újraindítás lehetőségével, akkor megadhatunk egy időintervallumot (pl. 60/90 napot), amelynek letelte után, ha az adott látogató visszatér az értékesítő oldalra, újra lesz lehetősége csatlakozni a kurzushoz (ekkor természetesen a visszaszámláló is újraindul).
Amennyiben meg szeretnéd nézni az örökzöld visszaszámláló működését a gyakorlatban, létrehoztunk egy példa visszaszámlálót az A-LEVEL Marketing értékesítő oldalára.
A visszaszámlálót 1 percre állítottuk be, hogy élőben láthassátok, hogy mi történik azután, hogy lejárt a visszaszámláló.