TIKTOK hirdetési
kampányok

TIKTOK HIRDETÉS KAMPÁNYOK: Ez az anyag kifejezetten olyan embereknek készült, akik vagy nem hirdettek még a TikTokon soha, vagy az alapoktól akarják áttekinteni a TikTok hirdetési platformját. 

A TikTok az egyik legdinamikusabban fejlődő közösségi média felület, már Magyarországon is több, mint 2 millió felhasználója van, akik átlagosan napi 1 órát töltenek el a videók görgetésével.

Mivel a TikTok egy viszonylag új felület (sokan az Instagram 7 évvel ezelőtti állapotához hasonlítják), így alacsonyabb a reklámzaj és a márkák közti konkurenciaharc is. Sőt, egy jól összerakott hirdetési kreatívnál sokszor csak a végén veszi észre a felhasználó, hogy valójában reklámot nézett.

A felület további előnye, hogy a felhasználók 40% más felületen (Facebook vagy Instagram) nem érhető el, illetve mivel a felhasználók teljes képernyőn és hanggal nézik a videókat, így a hirdetésed is sokkal nagyobb felületen jelenik meg, mint a Facebook vagy Instagram esetében.

Az anyagban elmagyarázom az alapvető fogalmakat, amiket érdemes átlátni a hirdetés logikájának megértéséhez, megismerkedünk a rendszer alkotóelemeivel, és lépésről-lépésre előkészítünk egy hirdetést.

milyen a jó tiktok hirdetés?

Mielőtt belevágunk, fontos leszögezni, hogy a TikTok hirdetési platformként való használhatósága sokkal szűkebb, mint a Facebook vagy a Google. 

Egy sor terméket egyszerűen nem célszerű itt árulni, nincs lehetőség remarketingre, és jellemzően senki sem vásárlási céllal jár erre a felületre (tehát fokozottan nehéz meggyőzni őket egy rendelés feladására).

Az alábbi videóban átnézzük, hogy milyen termékeket, milyen stílusú és tartalmú videókkal lehet eladni TikTokon:

A jó TikTok hirdetés dinamikus (rövid klipek, több vágás, szöveg a videóban, gyors beszéd), nyers és őszinte (tehát olyan, amit egy tartalomkészítő venne fel a telefonjával), és egy olyan terméket ad el, amit a közönség elég érdekesnek talál, hogy elkezdjen magától utánanézni a vásárlásnak.

Néhány példa olyan vállalkozásokra, amik sok forgalmat szereznek TikTokról:

https://pillowslides.com/

https://thealphawallet.com/

https://vibriance.com/

https://www.gymixblender.com/

https://bibado.co.uk/

TIKTOK hirdetési tevékenység előkészítése

FIGYELEM! A TikTok hirdetési felülete dinamikusan fejlődik, folyamatosan válnak elérhetővé új funkciók, és elképzelhető, hogy változik maga a kezelőfelület is. 

Igyekszünk lekövetni ezeket a tartalom frissítésével, de mindenképp fel kell készülnöd arra, hogy átmenetileg bizonyos dolgok lehet, hogy kicsit máshogy néznek ki a hirdetési felületen, mint a képeken/videókon.

hirdetési fiók
létrehozása

Első lépésként létre kell hoznod egy Tiktok Business fiókot.

A TikTok hirdetési fiók és a TikTok profil teljesen külön van választva, így egy vállalkozás úgy is tud hirdetni, hogy nincs neki TikTok profilja vagy a profilján megosztott tartalom. 

A regisztrációhoz csak a vállalkozásod email címére van szükséged.

Következő lépésnél add meg az adataidat:
-Industry: az a szektor ahol tevékenykedsz, jellemzően e-commerce
-Business Name: vállalkozásod neve
-Phone: telefonszám
(a többi automatikusan ki van töltve)

A Payment Type a fizetési módot jelenti, ahol kiválaszthatjuk, hogy automatikusan történjen meg a levonás (vagyis egy bizonyos havi forduló napon (p. minden hónap 30-a) vagy egy összeg elérésekor (pl. 25 000 Ft) vagy pedig mi töltjük fel egy összeggel az egyenlegünket és abból vonnak le minden hirdetéssel kapcsolatos költséget.

Következő lépésként hozzá kell adnod a fiókodhoz egy bankkártyát, amit az „Add a New Payment Method”-ra kattintva tudsz hozzáadni.

Miután beállítottad a bankkártyádat így néz ki a felület:

pixel létrehozása és beillesztése

Csakúgy, mint a Facebook esetében, a TikTok is az oldalon elhelyezett pixel segítségével tudja mérni, hogy a felhasználók mit csinálnak az oldalon (pl. kosárba tesznek valamit, vagy leadnak egy vásárlást).

Kattints a felső menüben az Assets / Events / Web Events / Create Pixel gombra.

Válaszd a TikTok Pixel opciót, majd nyomd meg a Next gombot.

Ezután adj nevet a pixelnek, majd válaszd a „Manually Install Pixel Code” opciót.

Ezután kattints a Standard Mode, majd a Next gombra.

 

Majd a „Copy Pixel Code” gombra.

Az előző pontban létrehozott pixelt el kell helyezned a weboldaladon.

A pixelt az oldal fejlécéhez (header) kell hozzáadni, amit egy egyszerű bővítmény segítségével tudunk megtenni.

Kattints a Bővítmények / Új Hozzáadása gombra, majd írd be a keresőbe, hogy „Instert Headers” és telepítsd, majd kapcsold be a lenti bővítményt.

Telepítés után, kattints a Beállítások / Insert Headers and Footers majd a Script in Headers részbe illeszd be az előbb kimásolt kódot.

 

Megjegyzés: amennyiben a PixelYourSite bővítmény Pro verzióját használod, akkor csakúgy, mint a Facebook pixelt, a TikTok pixelt is hozzá tudod adni.

 

konverziók
létrehozása

Miután létrehoztuk, kimásoltuk és beillesztettük a pixel, nyomjunk a piros Next gombra, és állítsuk be a konverziókat.

Először is telepítenünk kell a TikTok Pixel Helper nevű bővítményt, ami csakúgy, mint a Facebook Pixel Helper megmutatja, hogy van-e aktív TikTok pixel az oldalon. Ezután nyomd meg a Refresh gombot. 

Figyelem! A bővítmény jelenleg csak Google Chrome böngészőben telepíthető.

Kattints a +Enter URL Keyword gombra, és  egyesével add hozzá azokat a konverziókat, amiket szeretnél mérni az oldaladon. E-ker vállalkozás esetén az alábbi konverziók javasoltak, de ez természetesen függ attól is, hogy mire hirdetsz majd.

 

Az egyes konverzióknál meg adni a hivatkozásokat, vagyis a fenti példánál maradva, a complete payment (fizetés befejezve) esetén amennyiben a vásárlót átirányítjuk egy fizetés utáni köszönöm oldalra, akkor annak a linkjét kell megadni.

Alapesetben a Woocommerce a következő linkeket használja:

Add to Cart, Add Payment Info, Initiate Checkout, Place an Order esetében /penztar, Complete Payment esetén /order-received.

A View Content-nél (tartalom megtekintése) egy „/” jelet írjunk be.

Hirdetés elkészítése - kreatív tartalom

Mielőtt elindítanánk az első TikTok hirdetésünket, létre kell hoznunk a hirdetés kreatívot, ebben az esetben egy videót.

Az alábbi videóban mutatok példát arra, hogy milyen videók készítésére törekszünk, és több forrást is, ahonnan mintákat tudunk gyűjteni a hirdetések videóihoz:

MEGJEGYZÉS: 2 tipikus formája van a TikTok hirdetéseknek.

Az első az úgynevezett „Spark Ads”, amik meglévő TikTok videók promócióját jelenti célzott közönségek számára (tehát olyan videókat, amik publikusan is elérhetőek egy TikTok fiókban). 

Ezeknek jellemzően a leírásában vagy a videóban elhangzó szövegben hívjuk fel a figyelmet arra, hogy a profil bio-jában van egy link a webshopra (ilyenkor linket a videók leírásába nem lehet tenni).

A második, hogy van lehetőség készíteni olyan hirdetést, amiben van kattintható gomb, de jelenleg még gyakran ezek gyengébben szoktak teljesíteni, mint a Spark Ads-ek.

Formailag ezeket is célszerű úgy elkészíteni, mint az organikus TikTok videókat, tehát 15-30 mp közötti, a figyelmet megragadó tartalom, és a hirdetéskezelőben közvetlenül tudod feltölteni a videót.

Mindenképp érdemes letesztelni mindkettőt a Te termékedhez.

A hirdetésvideót az alábbi módon tudod elkészíteni:

A következő dolgokra érdemes odafigyelni a készítés közben:

– UGC (User-Generated Content): a TikTokon is jól működnek azok a videók, amiket a vásárlók (influencerek) készítenek a termékről, vagy akár te is készíthetsz magadnak a termékről ilyen videót.

– Függőlegesen és egész képernyőre tervezd meg a videódat, legyen gyorsabb a tempója, használj rövid szövegeket és dobd fel valami jó zenével.

 Amennyiben lehetséges (az üzleti fiókban kevesebb zene érhető el) használj olyan zenét, ami éppen a trendek között fut.

– Csakúgy, mint a sima TikTok videók esetében a hirdetéseknél is érvényes, hogy a videó első 2-3 másodperce ütős kell, hogy legyen, hogy arra ösztönözze a felhasználót, hogy végignézze a hirdetésed.

opcionális: influencerek bevonása a kampányba

Számos vállalkozás használ influenszereket a marketing stratégiájuk részeként, hiszen segítségükkel népszerűsíteni tudják a márkájukat, új vásárlókat szerezhetnek vagy nagyobb közönséget tudnak elérni.

A következő tippel akár 2-3x nagyobb elérést és jobb megtérülést tudsz elérni. A módszer lényege, hogy az influenszerek használatát ötvözöd a hirdetési kampányaiddal.

Ehhez kövesd a következő lépéseket:

1- Keresd fel az influenszereket és kérd meg őket, hogy készítsenek egy videót (max. 60 másodperc) a termékedről, majd osszák meg azt a profiljukon.

2- Ezután az általuk készített videót használd fel a hirdetési kampányaidban – a hirdetéskezelőben van lehetőséged más posztját is megadni a hirdetés tartalmaként, de ehhez meg kell kérni az influencert, hogy tegye elérhetővé hirdetésekhez a videót a számodra. 

Így sokkal szélesebb célközönséget tudsz elérni. 

A hatékonyság szempontjából fontos a lépések sorrendje is: ha először az adott influenszer posztját látják az emberek, akkor a hirdetésed ún. remarketing hirdetésként fog megjelenni a nézők jelentős részének, amivel jobb konverziókat tudsz majd elérni.

Hogyan keress influencereket?

1- Kattints a „Fedezd fel” fülre, majd írd be a vállalkozásod legjobban jellemző hashtag-ekei. Például ha fitnesz edző vagy, akkor írd be a #fitness kulcsszót.

2- Válaszd ki a számodra legszimpatikusabb TikTokkereket.

3- Küldj privát üzenetet a kiválasztott influenszereknek és érdeklődj náluk a hirdetési lehetőségekről / feltételekről.

Kiválasztási szempontok:

  • Csak olyan TikTokkereknek írj, akik aktívak (min. 2 naponta tesznek közzé) és jelentős méretű követőbázissal rendelkeznek (min. 10.000 fő).
  • Kérd el az adott fiók statisztikáit (az Analitikán belül érhetőek el), különösen a demográfiai adatokat. Csak olyan influenszerekkel szerződj, akiknek a követőtábora jól passzol a vállalkozásodhoz.

Az Influencer Marketing anyagon belül találsz levél sablonokat, amiket személyre tudsz szabni és el tudsz küldeni a kiválasztott influenszereknek.

Hirdetés elkészítése - kampány összeállítása

A TikTok hirdetések mindig 3 szintből állnak:

– KAMPÁNY (AD CAMPAIGN) (itt adjuk meg a hirdetés típusát, és a hirdetés célját)

– HIRDETÉSCSOPORT (AD GROUP) (ezen a szinten adjuk meg a hirdetés célközönségét, hogy ki lássa a hirdetést és hogy milyen készülékeken és felületeken jelenjen meg a hirdetés, illetve itt állítjuk be a költségkeretet is )

– HIRDETÉSKREATÍV (AD CREATIVE) (ezen a szinten adjuk meg, hogy hova vezessen a hirdetés linkje, továbbá itt írjuk be a hirdetés szövegét és adjuk meg a videót, amit látni fognak)

A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy amikor elkezdünk feladni egy hirdetést, akkor az alábbi kép fogad, és ahogy haladunk vele, megyünk a kampány szinttől a hirdetés szint felé (az említett szinteket bekereteztem pirossal a képen):

A hirdetés létrehozása során a következő dolgokat kell majd megadnunk:

1, HIRDETÉS CÉLJA – ez kezdetben lehet FORGALOM, de nyugodtan tisztelhetünk KONVERZIÓRA is.

2, PROMÓCIÓ TÍPUSA – a TikTok lehetőséged ad arra, hogy a hirdetésben szereplő link ne egy weboldalra, hanem egy applikáció megnyitására irányuljon, így ezt itt tudjuk kiválasztani

3, ELHELYEZÉSEK (itt eldönthetjük, hogy hol jelenjenek meg a hirdetéseink: azt szeretnénk, hogy csak a TikTokon)

4, CÉLKÖZÖNSÉG (itt megadhatod hogy milyen korosztályú/nemű/érdeklődésű emberek lássák a hirdetésed).

5, HIRDETÉS KÖLTSÉGKERETE (meg tudjuk adni, hogy naponta mennyit költsön a TikTok a kampányon belül lévő hirdetéssorozatokra és hirdetésekre – jellemzően mi a minimummal fogjuk kezdeni, ami 20 EUR /nap, ha többet tervezel költeni, akkor több 20 EUR/napos kampányt indíts, mint egy nagyobb összegűt.)

6, MÉDIATARTALOM (minden hirdetésnek van egy „kreatív” része, ami TikTok esetében a videót jelenti, ami megjelenik majd a célközönségnek – így tudjuk vizuálisan is bemutatni az ajánlatunkat, és érdemes lesz többet is tesztelni párhuzamosan, mert minél érdekesebbnek bizonyul, annál alacsonyabb költséggel tudunk elérni több embert)

7, SZÖVEG (a videó mellett egy pár szavas szöveget is kell írnunk, ami megragadja a közönség figyelmét és arra ösztönzi, hogy rákattintson a hirdetésünkre. TikTokon minél rövidebb ez a szöveg, annál jobb – hiszen ez alapvetően egy videós plattform.)

8, CÉLOLDAL (utolsóként meg kell adni, hogy milyen oldalra vezessen a hirdetés – ez jellemzően egy termékoldal lesz, de lehetőség még az is, hogy egy cikkre vezeted az embereket vagy egy csaliajánlat oldalra, mint például a 30 vállalkozás ötlet letöltőoldala)

hogyan építsd fel a tiktok hirdetési struktúrát?

FIGYELEM! Minden teszteléskor tisztában kell lenned azzal, hogy jelenleg a TikTok tipikusan 30-50%-al alulméri a konverziókat. 

Mindenképp érdemes figyelni a webshopod árbevételének az alakulását, és UTM kódokkal is rögzíteni a vásárlásokat, hogy pontosabb képet kapj az eredményekről.

Az alábbi videóban megmutatom, hogy hogyan érdemes kiépíteni a kezdő hirdetési struktúrát:

1 db kampányt készítünk „Complete Payment” konverzióra optimalizálva – akkor is ezt érdemes választani, ha még nincsenek konverziók az oldaladon! Ha esetleg erre gyenge eredményeket kapsz, vagy nem kezd el költeni, akkor lehet részkonverziókat (pl: kosárba tétel) célozni.

Ebbe a kampányba 3-5 hirdetéssorozatot (közönséget) akarunk tenni, amikben lehetnek átfedések, az egyik legyen tágabb, a másik szűkebb, valamelyik csak simán egy célzás nélküli „broad” kampány, illetve mindenképp célszerű az „targeting expansion” opciót is tesztelni.

Minden hirdetéssorozat 1000 Ft/ nap költéssel induljon (külföldi piacon 20 USD/EUR a minimum költés egy hirdetéssorozaton), „lowest cost” licitálás alapján. Mindegyik hirdetéssorozatban ugyanaz a 2-3 hirdetéskreatív szerepeljen.

Így a fentiek alapján 3 nap alatt kiderül, hogy melyik közönség és kreatív működik jól (illetve, hogy a termékre érkeznek-e rendelések egyáltalán).

Szeretnénk elkerülni a „Campaign Budget Optimization” (CBO), és a „cost cap” licitálás használatát, illetve a célzási lehetőségek közül a videó interakciók és hashtagek használatát – ezek sokszor azt eredményezik, hogy nem kezd el költeni a hirdetésre a rendszer.

kreatívok és közönségek tesztelése

A tesztelést 3 napos ciklusokban végezzük, és a hirdetéssorozatok sorsáról a következő szabályok alapján döntünk:

1, ha a hirdetéssorozat egy vásárlást se hozott 1000 Ft/nap költéssel a 3. nap végéig, akkor kikapcsolod

2, ha a hirdetéssorozat 1 darab vásárlást hozott a 3 nap alatt 1000 Ft/nap költéssel, akkor fusson extra 36 óráig, és ha az alatt nem jön be még egy rendelés, akkor kikapcsolod

3, ha a hirdetéssorozat 2, vagy több vásárlást hozott be a 1000 Ft/nap költéssel 3 nap alatt, akkor azt érdemes duplikálni

(A TikTok kb 30-50%-al alul szokta mérni a konverziókat, ezt érdemes figyelni a döntés meghozatala előtt.)

Mindig, ha kikapcsolsz egy hirdetéssorozatot, akkor vagy egy új tesztelt hirdetéssorozat jöjjön be a helyére, vagy egy duplikált hirdetéssorozat.

Tehát ha 5 hirdetéssorozatból 3-at ki kell kapcsolnod, 1 fut tovább, egyet pedig duplikálsz, akkor 2 új közönséget kezdj el tesztelni.

Ha egy hirdetéssorozat sem hozott egy vásárlást sem, akkor érdemes újrakészíteni a kampányt más közönségekkel, és új hirdetéskreatívokkal, és megismételni a 3 napos tesztelést.

Ha így sem hoz be rendeléseket a hirdetés, akkor érdemes megfontolni a termék elvetését – sajnos vannak olyan termékek, amik nem fognak működni a TikTokon, és ha a tiéd nem ilyen, akkor kidobott pénz erőltetni.

Közönségek terén, a következőket lehet érdemes tesztelni: célzás nélküli (broad) közönség, csak lokáció alapján célozva, illetve korábban tesztelt közönségek együttes hozzáadása a hirdetéscsoporthoz (tehát tesztelés után akár több érdeklődést is tehetsz egy hirdetéscsoportba).

Kreatívok terén a következőket lehet érdemes tesztelni: ugyanaz a figyelmet megragadó üzenet (hook), de más háttérrel/más influencer által, új figyelemmegragadó üzenetek tesztelése

napi szintű kampánymenedzsment

FIGYELEM! Az alábbi videóban elhangzottak akkor érvényesek, ha már legalbáb egy hete futnak a hirdetéseid, és a bejövő eredmények alapján kell következtetéseket levonni.